М-МХ-20-ПМХ - Патогени микроорганизми у храни
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Патогени микроорганизми у храни | |||
| Акроним | М-МХ-20-ПМХ | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Микробиологија хране и животне средине | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања и разумевање особина основних група патогених микроорганизма значајних за различите категорије хране; нових патогена који изазивају обољења а преносе се храном, брзе методе идентификације, нови трендови безбедности хране, биохазарди. Стицање вештина препознавања основних група патогених микроорганизама и коришћење класичних и савремених техника за њихову изолацију и идентификацију. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање и разумевање процеса изолације патогених микроорганизама из различитих врста хране; анализира могућност њихове појаве у ланцу производње хране; аналитички приступ идентификацији различитих патогена и тумачењу резултата; разумевање и сагледавање савремених трендова у производњи хране и појавама алиментарних епидемија; развија креативно мишљење и презентује стечена знања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Извори микроорганизама у храни, безбедност, узимање узорака. Карактеристике доминантних група патогена, изолација и идентификација Campylobacter, B. cereus, C. botulinum, C. perfringens, патогени сојеви E. coli, L. monocytogenes, Salmonella, Shigella, S. aureus, Vibrio, Yersinia; Noro вирус, Хепатитис A вирус; Giardia, Cryptosporidium, микотоксини. Алиментарне епидемије. Микробиолошки стандарди. | |||
| Садржај практичне наставе | Експериментални рад у циљу савладавања техника гајења патогених микроорганизама и њихове идентификације; увод у самостално проучавање литературе, извођење савремених аналитичких метода у циљу детерминације патогених микроорганизама. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 0 | 0.13333333333333333 | ||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
