О-ТР-20-АНХЕ - Аналитичка хемија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Аналитичка хемија | |||
Акроним | О-ТР-20-АНХЕ | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Технологија ратарских производа | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Општа хемија | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућaва студенту стицање: знања из принципа и примене квалитативне и квантитативне хемијске анализе прехрамбених узорака, прорачуна основних величина и параметара битних за хемијску анализу; вештина експерименталног рада; способности примене класичних и одабраних инструменталних метода хемијске анализе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса студент треба да: разуме принципе, механизме, значај и могућности примене метода хемијске анализе; рачунски решава хемијске задатке у аналитици хране; савлада технике и операције неопходне за извођење хемијске анализе; аргументовано процени и изабере технике којима се може извести хемијска анализа; има способност да интерпретира и процени резултате хемијске анализе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Принципи, појмови, задатак и област примене аналитичке хемије; хемијска равнотежа у растворима киселина, база, соли; пуферни системи; хетерогена равнотежа; узорковање и припрема узорака за хемијску анализу; принципи и подела квантитативних метода; гравиметријска анализа; волуметријска анализа; подела, основни принципи и примена инструменталних метода за анализу прехрамбених производа. | |||
Садржај практичне наставе | Квалитативна хемијска анализа. Гравиметрија: методе таложења и волатилизације. Волуметрија: а) методе кисело-базне титрације; б) методе преципитације; б) методе грађења комплекса; г) методе оксидо-редукције. Потенциометрија. Спектрофотометрија. Интерпретација резултата математичком статистиком. Завршна анализа. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска и лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Колоквијуми прате експерименталну наставу. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 25 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 25 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |