Д-ТХ-14-ВКТМ - Микробиологија хране и предиктивна микробиологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Микробиологија хране и предиктивна микробиологија | |||
Акроним | Д-ТХ-14-ВКТМ | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Прехрамбена технологија | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање карактеристика микроорганизма значајних за прозводњу хране, узрочника кварења хране и патогених микроорганизама. Детерминисање услова за продукцију примарних и секундарних метаболита, предвиђање активности микроорганизама под утицајем различитих еколошких фактора, а на основу тога формирање модела који се односе на микробиолошку безбедност и одрживост различитих прехрамбених производа. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Креирање предиктивних модела микробиолошке безбедности и одрживости производа у храни; примена софтвера погодних за предиктивно моделовање у микробиологији хране; дефинисање примене конкретних модела у различитим сценаријима који се јављају у храни у зависности од утицаја еколошких фактора. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Карактеристике микроорганизама значајних за индустријску производњу хране. Раст узрочника кварења као и патогених врста. Предиктивно моделовање микробиолошког одговора у храни у зависности од фактора раста микроорганизама. Примена одговарајућих база података и софтверских програма неопходних у креирању различитих модела. | |||
Садржај практичне наставе | Експериментални рад (демонстрације или рад студента) у циљу овладавања техникама детекције различитих група микроорганизама, њихове метаболичке активности, предиктивно моделовање микробиолошког одговора микроорганизама одговорних за производњу, безбедност и одрживост хране, примена одговарајућих софтверских програма неопходних за предвиђање конкретних случајева. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 0 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, претраживање литературе, писање семинарског рада, примена предиктивног моделoвања на конкретним случајевима, тумачење резултата. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 40 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |