М-ПИ-14-МОП - Моделирање и оптимизација поступака конзервисања топлотом
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Моделирање и оптимизација поступака конзервисања топлотом | |||
Акроним | М-ПИ-14-МОП | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Прехрамбени инжењеринг | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту стицање знања и вештина у вези феномена деловања топлоте,кроз поступке сушења,концентрисања и стерилизације.Стицање способности за решавање конкретних проблема који се јављају при технолошком поступку конзервисања хране топлотом. Студенти треба да савладају предности и недостатке поменутих поступака ради правилне примене услова конзервисања намирница овим методама. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса из овог предмета, студент треба да буде способан да предвиди позитивне и негативне последице које се постижу појединим методама конзервисања;у индустријским условимa утврде стерилизационе вредности постојећих поступака стерилизације хране; појединачно или у тиму решава конкретне проблеме који се могу јавити током технолошког поступка конзервисања намирница топлотом. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Топлотне операције (феномени преноса топлоте).Постојећи модели кинетике сушења намирница,пастеризације и стерилизације намирница и концентрисања.Инактивација микроорганизама и утицај појединих параметара на ефикасност поступка.Техничко–технолошке могућности које су у примени и припреми.Кинетика сушења,пастеризација и стерилизација,прорачуни.Димензиона анализа и теорија сличности. | |||
Садржај практичне наставе | Практична примена димензионе анализе и теорије сличности.Практична примена кондукције и конвекције.Формирање модела појединих поступака конзервисања топлотом.Оптимизација и провера поступака (сушења, пастеризације и стерилизације).Пренос масе.Кинетика поступка конзервисања топлотом. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
5 | 0 | |||
Методе извођења наставе | Настава се изводи као теоријска,предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењује се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму и практична,која је такође интерактивна,уз експериментални рад дискутује се на задату тематску јединицу.Ради се један тест провере знања и разумевања и један семинарски рад који је резултат самосталног истраживачког рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | 5 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 20 |