Навигација

М-ПИ-14-МОП - Моделирање и оптимизација поступака конзервисања топлотом

Спецификација предмета
НазивМоделирање и оптимизација поступака конзервисања топлотом
АкронимМ-ПИ-14-МОП
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулПрехрамбени инжењеринг
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ8.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет омогућава студенту стицање знања и вештина у вези феномена деловања топлоте,кроз поступке сушења,концентрисања и стерилизације.Стицање способности за решавање конкретних проблема који се јављају при технолошком поступку конзервисања хране топлотом. Студенти треба да савладају предности и недостатке поменутих поступака ради правилне примене услова конзервисања намирница овим методама.
    Исходи учења (стечена знања)По завршетку курса из овог предмета, студент треба да буде способан да предвиди позитивне и негативне последице које се постижу појединим методама конзервисања;у индустријским условимa утврде стерилизационе вредности постојећих поступака стерилизације хране; појединачно или у тиму решава конкретне проблеме који се могу јавити током технолошког поступка конзервисања намирница топлотом.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТоплотне операције (феномени преноса топлоте).Постојећи модели кинетике сушења намирница,пастеризације и стерилизације намирница и концентрисања.Инактивација микроорганизама и утицај појединих параметара на ефикасност поступка.Техничко–технолошке могућности које су у примени и припреми.Кинетика сушења,пастеризација и стерилизација,прорачуни.Димензиона анализа и теорија сличности.
    Садржај практичне наставеПрактична примена димензионе анализе и теорије сличности.Практична примена кондукције и конвекције.Формирање модела појединих поступака конзервисања топлотом.Оптимизација и провера поступака (сушења, пастеризације и стерилизације).Пренос масе.Кинетика поступка конзервисања топлотом.
    Литература
    1. Цвијовић, С.Д., Бошковић-Враголовић, Н.М. (2001): Феномени преноса, струјање, топлота, дифузија. Технолошко-металуршки факултет, Београд.
    2. Вереш, М (2004): Принципи конзервисања намирница. Пољопривредни факултет, Београд.
    3. Вереш, М (2004): Принципи конзервисања намирница. Пољопривредни факултет, Београд.
    4. Erdoglu, F. (2008): Optimization in Food Engineering, Taylor and Francis Group, London.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    50
    Методе извођења наставеНастава се изводи као теоријска,предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењује се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму и практична,која је такође интерактивна,уз експериментални рад дискутује се на задату тематску јединицу.Ради се један тест провере знања и разумевања и један семинарски рад који је резултат самосталног истраживачког рада.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит
    Практична настава5Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари20