О-ТА-14-МИКА - Микробиологија анималних производа
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Микробиологија анималних производа | |||
| Акроним | О-ТА-14-МИКА | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Технологија анималних производа | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Знања основним групама микроорганизама значајних за индустријску производњу анималних производа, начина трансформације састојака у храни, контролисање присутне микрофлоре у храни, улоге микроорганизама у ферментационим процесима у анималним производима, карактеристике патогених и микроорганизама који изазивају кварење, методе анализе присуства патогених према важећој регулативи. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Треба да: опише и објасни карактеристике група микроорганизама присутних у анималним производима; дефинише улогу микроорганизама у ферментационим и трансформационим процесима,сагледа улогу стартер, допунских и пробиотских култура у производњи анималних производа, анализира и детектује патогене микроорганизме, као и оне који изазивају кварење хране, презентује стечена знања и примени у пракси. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод; Бактерије млечне киселине, сирћетне, спорогене, квасци, више и ниже гљиве; Еколошки фактори за развиће мо. у храни, Микроорганизми који изазивају тровања храном; Типови стартер култура; Улога микроорганизама у бихемијским трансформацијама; Микробиологија млека, меса, риба и јаја;Микробиолошка безбедност производа и одговарајуће микробиолошке норме | |||
| Садржај практичне наставе | Теоријску наставу прати извођење практичних лабораторијских вежби у наведеним областима: методе морфолошке и биохемијске карактеризације бактерија млечне киселине методе морфолошке и биохемијске карактеризације патогених бактерија методе изолације и идентификације наведених различитих група бактерија, квасаца, плесни, методе контроле исправности производа | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
