Навигација

О-ТР-14-МАПР - Машине и апарати у преради ратарских сировина

Спецификација предмета
НазивМашине и апарати у преради ратарских сировина
АкронимО-ТР-14-МАПР
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулТехнологија ратарских производа
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ курса је да студент примени материјалне, енергетске и ексергетске билансе у прехрамбеној индустрији и да стекне основна знања о интеграцији процеса. Упознавање са типовима уређаја и применом у процесима прераде ратарских сировина, оптимизација процеса, методе прорачунавања, конструкционе и експлоатационе карактеристике и опсег примене.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти су способни да самостално изврше избор и прорачун основних типова уређаја за извођење механичких операција, топлотних операција и операција преноса масе. Свеобухватним сагледавањем проблема остварује се да студенти користе претходно стечена знања за њихово решавање.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОсновни принципи за избор апарата и уређаја; Материјални и енергетски биланси и специфичности поступка; Енергетска и ексергетска ефикасност процеса; Уштеда енергије у процесној индустрији; Стандардни и специјални уређаји, специфичности рада, типови уређаја и избор; Методе прорачунавања, оптимизација, конструкционе карактеристике и опсег примене за различите типове уређаја.
    Садржај практичне наставеРачунске вежбе и семинарски радови који прате теоријску наставу
    Литература
    1. Стакић М., Урошевић Т., Технолошке операције, Део 1.: Механичке операције, Универзитет у Београду – Пољопривредни факутет, Београд – Земун (2011.)
    2. С. Цвијовић и сар., Технолошке операције. II. Топлотне операције, ТМФ, Београд 1987.
    3. Treyball, Mass transfer operation, McGraw Hill, New York
    4. МcCabe, W.K., Smith, J.C., Harriot, P., Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill, New York, 2005.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеИнтерактивна предавања уз коришћење видео презентација и активно учешће студената; рачунске вежбе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит50
    Пројекти20
    Колоквијуми30
    Семинари