О-ТР-14-МАПР - Машине и апарати у преради ратарских сировина
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Машине и апарати у преради ратарских сировина | |||
| Акроним | О-ТР-14-МАПР | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Технологија ратарских производа | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је да студент примени материјалне, енергетске и ексергетске билансе у прехрамбеној индустрији и да стекне основна знања о интеграцији процеса. Упознавање са типовима уређаја и применом у процесима прераде ратарских сировина, оптимизација процеса, методе прорачунавања, конструкционе и експлоатационе карактеристике и опсег примене. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти су способни да самостално изврше избор и прорачун основних типова уређаја за извођење механичких операција, топлотних операција и операција преноса масе. Свеобухватним сагледавањем проблема остварује се да студенти користе претходно стечена знања за њихово решавање. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основни принципи за избор апарата и уређаја; Материјални и енергетски биланси и специфичности поступка; Енергетска и ексергетска ефикасност процеса; Уштеда енергије у процесној индустрији; Стандардни и специјални уређаји, специфичности рада, типови уређаја и избор; Методе прорачунавања, оптимизација, конструкционе карактеристике и опсег примене за различите типове уређаја. | |||
| Садржај практичне наставе | Рачунске вежбе и семинарски радови који прате теоријску наставу | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Интерактивна предавања уз коришћење видео презентација и активно учешће студената; рачунске вежбе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
