Д-ВВ-14-АМП-13 - Ампелологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Ампелологија | |||
| Акроним | Д-ВВ-14-АМП-13 | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Воћарство и виноградарство | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | / | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да пружи сазнања за свеобухватно сагледавање свих чинилаца који утичу на квалитет и стабилност у виноградарској производњи као и њихову интеракцију: биолошка својства сорте, еколошки услови, агротехничке и ампелотехничке мере. На основу тих сазнања студент стиче способност да правилно одабере сорту, лозну подлогу и примени одговарајући систем гајења у складу са производним циљем. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На основу стечених знања студент треба да се оспособи за правилну рејонизацију сорти и лозних подлога у складу са различитим еколошким условима и наменом грожђа; да се оспособи да правилно одабере све елементе система гајења и примени одговарајуће амелотехничке мере у складу са еколошким условима, сортиментом и производним циљем. Да разуме и схвати везу између terroir-a и квалитета грожђа и вина. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Подразумева: ампелологија и њен историјат, биологија и органографија винове лозе, циклус развића и еколошки параметри, најновији начини производње лозног садног материјала и стандарди и прописи, заснивање засада кроз технологију гајења. Анализа конвенционалне, интегралне и биолошке производње грожђа. Основни принципи сортне агротехнике у циљу производње стоног, винског и грожђа за сушење. | |||
| Садржај практичне наставе | Упознавање са специфичним методолошким приступима у спровођењу појединих ампелотехничких мера на терену. Сакупљање података ради касније статистичке обраде и извођења научних чињеница и закључака. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 0 | 4 | ||
| Методе извођења наставе | Наставна активност ће се одвијати у виду теоријске наставе, консултација као и практичног рада у лабораторији. Предвиђена је израда и одбрана једног семинарског рада. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
