Навигација

О-АЕ-14-УКА-13 - Управљање квалитетом у агробизнису

Спецификација предмета
НазивУправљање квалитетом у агробизнису
АкронимО-АЕ-14-УКА-13
Студијски програмАгроекономија
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтуденти треба да: буду упознати са основама система квалитета, разумеју стандарде, стекну знања о циљевима, организацији, имплементацији и ефектима система квалитета, покажу познавање метода које се користе у циљу побољшања његове примене, прате и примењују новине у систему квалитета.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти треба да разумеју функционисање система квалитета, развију способност комуницирања са стручњацима из других области, правилно анализирају и тумаче доступне информације, дају адекватне препоруке и примене одговарајуће методе ради повећања ефикасности система управљања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОсновни појмови и терминологија квалитета. Основе управљања квалитетом. Стандардизација и стандарди. Систем квалитета. Менаџмент тоталним квалитетом. Квалитет управљања. Пројектовање за квалитет. Управљање квалитетом маркетинга. Управљање квалитетом набавке. Управљање квалитетом у развоју. Управљање квалитетом у производњи. Квалитет производа. Економски аспекти управљања квалитетом.
    Садржај практичне наставеСви методске јединице предвиђене програмом биће обрађене на вежбама.
    Литература
    1. Глушица З. (2002): Имплементација ISO 9000:2000. Mobes Quality. Нови Сад.
    2. Juran J. M., Gryna M. F. (1999): Planiranje i analiza kvalitete, Mate, Zagreb.
    3. Heleta M. (2010): TQM Modeli izvrsnosti i integrisani menadţment sistemi, Zavod za udţbenike, Beograd.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивном наставом примењује се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму (индивидуална и групна).
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари