О-КВ-14-СП-13 - Санитација погона
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Санитација погона | |||
| Акроним | О-КВ-14-СП-13 | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Технологија конзервисања и врења | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Да пружи студенту основне појмове и принципе санитације прехрамбених погона и да омогући логичко повезивање теоријских основа и практичне примене средстава за санитацију. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање знања из области извора контаминације и санитације погона прехрамбене индустрије; способност примене и испитивање активности средстава за прање, дезинфекцију и личну хигијену; контрола дератизације; оспособљеност за коришћење литературе и других информација за побољшање нивоа знања; тимски рад; критичко и креативно мишљење; презентација стечених знања и процена одвијања наставног процеса. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основни принципи санитације, основни извори контаминације у прехрамбеној индустрији, хигијена запослених, средства за прање и санитацију и начини деловања, особине површина које долазе у контакт са храном, биофилмови и њихово уклањање, значај воде за санитацију, контрола штеточина, значај распореда опреме у погону за примену правилне санитације, значај правилног струјања ваздуха. | |||
| Садржај практичне наставе | Одређивање јачине средстава за санитацију, практично одређивање микробиолошке контаминације у погонима за производњу прехрамбених производа, праћење ефикасности примене појединих средстава за санитацију. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Класична настава, лабораторијске вежбе, методе интерактивне наставе, кооперативне у групама студената и тимске наставе, као и коришћење платформе за електронско учење. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 5 | |||
