Навигација

М-УЗ-20-ПУМ - Процена утицаја мелиорација на животну средину

Спецификација предмета
НазивПроцена утицаја мелиорација на животну средину
АкронимМ-УЗ-20-ПУМ
Студијски програмПољопривреда
МодулУправљање земљиштем и водама
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да се студенти упознају са новим методама и процедурама за процену ризика који могу настати изградњом или реконструкцијом система за одводњавање и наводњавање. Студент треба да развије вештине да планира мере за отклањање или ублажавање негативних утицаја на животну средину и да истакне позитивне ефекте који ће се јавити.
    Исходи учења (стечена знања)Студент треба да открије утицаје на животну средину, да примени процедуре процене ризика на животну средину, да истакне позитивне ефекте и да примени мере за ублажавање негативних утицаја на пројектној површини. Студент треба да буде обучен како да препоза и одреди величину радова које треба предузети. Очекује се да студент буде оспособљен за писање извештаја, што је од великог пркатичног значаја.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПроцедура и технике процене ризика, обим ЕА процене, предвиђање и мере ублажавања, управљање и мониторинг, аудитинг, учешће јавности, управљање неизвесностима. ICID контролна листа, главни утицаји наводњавања и одводњавања на животну средину - хидрологија, вода и квалитет ваздуха, особине земљишта, ерозија и седиментација, еколошке промене, социо-економски утицаји.
    Садржај практичне наставеВежбе прате предавања, преглед литературе, рад на терену, писање семинарског рада. Студенти треба да напишу семинарски рад на основу прегледа литературе, примене метода и резултата истраживања до којих су дошли.
    Литература
    1. Morrison-Saunders, A. (2018). Аdvanced introduction to Environmental impact assessment. Edward Elgar Publishing Ltd. Cheltenham, United Kingdom.
    2. Веселиновић, Д. и сар. (1995). Стања и процеси у животној средини. Универзитет у Београду, Факултет за физичку хемију.
    3. Noble, B. (2006). Introduction to environmental impact assessment, а guide to Principles and Practice, Oxford University press, Canada.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеКласична предавања и вежбе, теренске вежбе, методе интерактивне наставе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична настава20Усмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40