M-UZ-20-PUM - Procena uticaja melioracija na životnu sredinu
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Procena uticaja melioracija na životnu sredinu | |||
| Akronim | M-UZ-20-PUM | |||
| Studijski program | Poljoprivreda | |||
| Modul | Upravljanje zemljištem i vodama | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa novim metodama i procedurama za procenu rizika koji mogu nastati izgradnjom ili rekonstrukcijom sistema za odvodnjavanje i navodnjavanje. Student treba da razvije veštine da planira mere za otklanjanje ili ublažavanje negativnih uticaja na životnu sredinu i da istakne pozitivne efekte koji će se javiti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da otkrije uticaje na životnu sredinu, da primeni procedure procene rizika na životnu sredinu, da istakne pozitivne efekte i da primeni mere za ublažavanje negativnih uticaja na projektnoj površini. Student treba da bude obučen kako da prepoza i odredi veličinu radova koje treba preduzeti. Očekuje se da student bude osposobljen za pisanje izveštaja, što je od velikog prkatičnog značaja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Procedura i tehnike procene rizika, obim EA procene, predviđanje i mere ublažavanja, upravljanje i monitoring, auditing, učešće javnosti, upravljanje neizvesnostima. ICID kontrolna lista, glavni uticaji navodnjavanja i odvodnjavanja na životnu sredinu - hidrologija, voda i kvalitet vazduha, osobine zemljišta, erozija i sedimentacija, ekološke promene, socio-ekonomski uticaji. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe prate predavanja, pregled literature, rad na terenu, pisanje seminarskog rada. Studenti treba da napišu seminarski rad na osnovu pregleda literature, primene metoda i rezultata istraživanja do kojih su došli. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Klasična predavanja i vežbe, terenske vežbe, metode interaktivne nastave. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
