Navigacija

M-UZ-20-PUM - Procena uticaja melioracija na životnu sredinu

Specifikacija predmeta
Naziv Procena uticaja melioracija na životnu sredinu
Akronim M-UZ-20-PUM
Studijski program Poljoprivreda
Modul Upravljanje zemljištem i vodama
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa novim metodama i procedurama za procenu rizika koji mogu nastati izgradnjom ili rekonstrukcijom sistema za odvodnjavanje i navodnjavanje. Student treba da razvije veštine da planira mere za otklanjanje ili ublažavanje negativnih uticaja na životnu sredinu i da istakne pozitivne efekte koji će se javiti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student treba da otkrije uticaje na životnu sredinu, da primeni procedure procene rizika na životnu sredinu, da istakne pozitivne efekte i da primeni mere za ublažavanje negativnih uticaja na projektnoj površini. Student treba da bude obučen kako da prepoza i odredi veličinu radova koje treba preduzeti. Očekuje se da student bude osposobljen za pisanje izveštaja, što je od velikog prkatičnog značaja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Procedura i tehnike procene rizika, obim EA procene, predviđanje i mere ublažavanja, upravljanje i monitoring, auditing, učešće javnosti, upravljanje neizvesnostima. ICID kontrolna lista, glavni uticaji navodnjavanja i odvodnjavanja na životnu sredinu - hidrologija, voda i kvalitet vazduha, osobine zemljišta, erozija i sedimentacija, ekološke promene, socio-ekonomski uticaji.
    Sadržaj praktične nastave Vežbe prate predavanja, pregled literature, rad na terenu, pisanje seminarskog rada. Studenti treba da napišu seminarski rad na osnovu pregleda literature, primene metoda i rezultata istraživanja do kojih su došli.
    Literatura
    1. Morrison-Saunders, A. (2018). Advanced introduction to Environmental impact assessment. Edward Elgar Publishing Ltd. Cheltenham, United Kingdom.
    2. Veselinović, D. i sar. (1995). Stanja i procesi u životnoj sredini. Univerzitet u Beogradu, Fakultet za fizičku hemiju.
    3. Noble, B. (2006). Introduction to environmental impact assessment, a guide to Principles and Practice, Oxford University press, Canada.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Klasična predavanja i vežbe, terenske vežbe, metode interaktivne nastave.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 40