Навигација

М-МА-20-ПАГ - Предузетништво у агробизнису

Спецификација предмета
НазивПредузетништво у агробизнису
АкронимМ-МА-20-ПАГ
Студијски програмАгроекономија
МодулМенаџмент у агробизнису
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ7.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаположени обавезни предмети на мастер студијамаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање: 1. знања о природи предузетништва, његовом концепту, врстама и развоју предузетника у пољопривреди, иноваторству, предузетничким процесима, особинама предузетника и стратегији отпочињања предузетничких послова; 2. вештине ефикасног учења и критичког мишљења о проблемима из области предузетништва у агробизнису; 3. способности решавања проблема из области предузетништва у агробизнису.
    Исходи учења (стечена знања)1. Примена метода у предузетништву; 2. препознавање врста предузетника и чиниоце који их подстичу; 3. анализирање особина предузетника; 4. подстицање предузетничке иновативности; 5. способност решавања порблема; 6. подстицање увођења иновација; 7. примена и разрађивање стратегија отпочињања предузетничких послова.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе1.природа предузетништва и његово појмовно одређивање; концепт предузетништва 2. врсте предузетника у пољопривреди; 3. креативност у иноваторству; 4. предузетнички процес у пољопривреди; 5. особине предузетника; 6. Стратегија отпочињања предузетничких послова у агробизнису 7. развој новог, искоришћавање и трансформисање постојећег производа или услуга.
    Садржај практичне наставе1. концепти предузетништва; 2. предузетнички процеси у пољопривреди; 3. стратегија отпочињања предузетничких послова; 4. практично развијање новог производа или услуге уз сагледавања свих врста ризика.
    Литература
    1. Сајферт З. (2002): Предузетнички менаџмент, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд.
    2. Котлић С. (2002): Основи Предузетништва, Београдска пословна школа, Београд.
    3. Живковић Д., Пешевски М. (2011): Предузетништво у агробизнису, Пољопривредни факултет, Београд.
    4. Drucker F. P. (2005): Upravljanje u novom društvu, ASEE, Novi Sad.
    5. Adižes I. (2016): Upravljanje promenama - dopunjeno i revidirano izdanje, ASEE, Novi Sad.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивном наставом примењују се у свим наставним поглављима у одређеном обиму. Од метода интерактивне наставе користе се индивидуалне, групне, односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. Практична настава изводи су у вежбаоници, уз обавезу израде и презентације семинарског рада.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми10
    Семинари30