M-MA-20-PAG - Preduzetništvo u agrobiznisu
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Preduzetništvo u agrobiznisu | |||
| Akronim | M-MA-20-PAG | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | Menadžment u agrobiznisu | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | položeni obavezni predmeti na master studijama | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje: 1. znanja o prirodi preduzetništva, njegovom konceptu, vrstama i razvoju preduzetnika u poljoprivredi, inovatorstvu, preduzetničkim procesima, osobinama preduzetnika i strategiji otpočinjanja preduzetničkih poslova; 2. veštine efikasnog učenja i kritičkog mišljenja o problemima iz oblasti preduzetništva u agrobiznisu; 3. sposobnosti rešavanja problema iz oblasti preduzetništva u agrobiznisu. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | 1. Primena metoda u preduzetništvu; 2. prepoznavanje vrsta preduzetnika i činioce koji ih podstiču; 3. analiziranje osobina preduzetnika; 4. podsticanje preduzetničke inovativnosti; 5. sposobnost rešavanja porblema; 6. podsticanje uvođenja inovacija; 7. primena i razrađivanje strategija otpočinjanja preduzetničkih poslova. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1.priroda preduzetništva i njegovo pojmovno određivanje; koncept preduzetništva 2. vrste preduzetnika u poljoprivredi; 3. kreativnost u inovatorstvu; 4. preduzetnički proces u poljoprivredi; 5. osobine preduzetnika; 6. Strategija otpočinjanja preduzetničkih poslova u agrobiznisu 7. razvoj novog, iskorišćavanje i transformisanje postojećeg proizvoda ili usluga. | |||
| Sadržaj praktične nastave | 1. koncepti preduzetništva; 2. preduzetnički procesi u poljoprivredi; 3. strategija otpočinjanja preduzetničkih poslova; 4. praktično razvijanje novog proizvoda ili usluge uz sagledavanja svih vrsta rizika. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom primenjuju se u svim nastavnim poglavljima u određenom obimu. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne, odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. Praktična nastava izvodi su u vežbaonici, uz obavezu izrade i prezentacije seminarskog rada. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 10 | |||
| Seminari | 30 | |||
