Navigacija

M-MA-20-PAG - Preduzetništvo u agrobiznisu

Specifikacija predmeta
Naziv Preduzetništvo u agrobiznisu
Akronim M-MA-20-PAG
Studijski program Agroekonomija
Modul Menadžment u agrobiznisu
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 7.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima položeni obavezni predmeti na master studijama Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje: 1. znanja o prirodi preduzetništva, njegovom konceptu, vrstama i razvoju preduzetnika u poljoprivredi, inovatorstvu, preduzetničkim procesima, osobinama preduzetnika i strategiji otpočinjanja preduzetničkih poslova; 2. veštine efikasnog učenja i kritičkog mišljenja o problemima iz oblasti preduzetništva u agrobiznisu; 3. sposobnosti rešavanja problema iz oblasti preduzetništva u agrobiznisu.
    Ishodi učenja (stečena znanja) 1. Primena metoda u preduzetništvu; 2. prepoznavanje vrsta preduzetnika i činioce koji ih podstiču; 3. analiziranje osobina preduzetnika; 4. podsticanje preduzetničke inovativnosti; 5. sposobnost rešavanja porblema; 6. podsticanje uvođenja inovacija; 7. primena i razrađivanje strategija otpočinjanja preduzetničkih poslova.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave 1.priroda preduzetništva i njegovo pojmovno određivanje; koncept preduzetništva 2. vrste preduzetnika u poljoprivredi; 3. kreativnost u inovatorstvu; 4. preduzetnički proces u poljoprivredi; 5. osobine preduzetnika; 6. Strategija otpočinjanja preduzetničkih poslova u agrobiznisu 7. razvoj novog, iskorišćavanje i transformisanje postojećeg proizvoda ili usluga.
    Sadržaj praktične nastave 1. koncepti preduzetništva; 2. preduzetnički procesi u poljoprivredi; 3. strategija otpočinjanja preduzetničkih poslova; 4. praktično razvijanje novog proizvoda ili usluge uz sagledavanja svih vrsta rizika.
    Literatura
    1. Sajfert Z. (2002): Preduzetnički menadžment, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd.
    2. Kotlić S. (2002): Osnovi Preduzetništva, Beogradska poslovna škola, Beograd.
    3. Živković D., Peševski M. (2011): Preduzetništvo u agrobiznisu, Poljoprivredni fakultet, Beograd.
    4. Drucker F. P. (2005): Upravljanje u novom društvu, ASEE, Novi Sad.
    5. Adižes I. (2016): Upravljanje promenama - dopunjeno i revidirano izdanje, ASEE, Novi Sad.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom primenjuju se u svim nastavnim poglavljima u određenom obimu. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne, odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. Praktična nastava izvodi su u vežbaonici, uz obavezu izrade i prezentacije seminarskog rada.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi 10
    Seminari 30