М-АР-20-ПСИ - Прехрамбена сигурност и исхрана
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Прехрамбена сигурност и исхрана | |||
Акроним | М-АР-20-ПСИ | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | Аграрни и рурални развој | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту: 1) стицање теоријских знања о концепту прехрамбене сигурности, показатељима и факторима исхране, проблемима глади и неухрањености; 2) стицање вештине да представи и иинтерпретира индикаторе прехрамбене сигурности у свету и појединим регионима; 3) способност да примењује стечена знања у превазилажењу уочених недостатака ради побољшања исхране и прехрамбене сигурности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студента да: 1) разуме комплексност прехрамбене сигурности и проблема глади; 2) објасни показатеље и факторе исхране и анализира узроке глади; 3) да аналитички тумачи и упоређује индикаторе мерења глади и прехрамбене сигурности; 4) самостално или у тиму учествује у решавању проблема који прате унапређење исхране и елиминисање глади у складу са циљевима одрживог развоја УН. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријски и концептуални оквир прехрамбене сигурности.. Индикатори за мерење прехрамбене сигурности и глади. Глобални трендови, прехрамбена сигурност, глад и исхрана становништва у појединим регионима. Показатељи исхране, препоруке правилне исхране и фактори исхране. Узроци глади и економске импликације. Начини за унапређење исхране и прехрамбене сигурности и улога међународних организација. | |||
Садржај практичне наставе | Израда и презентација семинарских радова из наведених наставних поглавља; Компаративне анализе изведене на подацима релевантних статистичких националних и међународних база података. Дискусије; Преглед литературе; Студије случаја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним мeтодама наставе и учења; индивидуалне консултације у току израде семинарског рада, као и у свим фазама реализације наставног програма. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |