Navigacija

M-AR-20-PSI - Prehrambena sigurnost i ishrana

Specifikacija predmeta
Naziv Prehrambena sigurnost i ishrana
Akronim M-AR-20-PSI
Studijski program Agroekonomija
Modul Agrarni i ruralni razvoj
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 7.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Predmet omogućava studentu: 1) sticanje teorijskih znanja o konceptu prehrambene sigurnosti, pokazateljima i faktorima ishrane, problemima gladi i neuhranjenosti; 2) sticanje veštine da predstavi i iinterpretira indikatore prehrambene sigurnosti u svetu i pojedinim regionima; 3) sposobnost da primenjuje stečena znanja u prevazilaženju uočenih nedostataka radi poboljšanja ishrane i prehrambene sigurnosti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobljenost studenta da: 1) razume kompleksnost prehrambene sigurnosti i problema gladi; 2) objasni pokazatelje i faktore ishrane i analizira uzroke gladi; 3) da analitički tumači i upoređuje indikatore merenja gladi i prehrambene sigurnosti; 4) samostalno ili u timu učestvuje u rešavanju problema koji prate unapređenje ishrane i eliminisanje gladi u skladu sa ciljevima održivog razvoja UN.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Teorijski i konceptualni okvir prehrambene sigurnosti.. Indikatori za merenje prehrambene sigurnosti i gladi. Globalni trendovi, prehrambena sigurnost, glad i ishrana stanovništva u pojedinim regionima. Pokazatelji ishrane, preporuke pravilne ishrane i faktori ishrane. Uzroci gladi i ekonomske implikacije. Načini za unapređenje ishrane i prehrambene sigurnosti i uloga međunarodnih organizacija.
    Sadržaj praktične nastave Izrada i prezentacija seminarskih radova iz navedenih nastavnih poglavlja; Komparativne analize izvedene na podacima relevantnih statističkih nacionalnih i međunarodnih baza podataka. Diskusije; Pregled literature; Studije slučaja.
    Literatura
    1. Shaw J. (2007): World Food Security - A History since 1945, Palgrave Macmillan, New York, str. 381-460
    2. Alexandratos N. (2010): How to Feed the World in 2050, FAO Expert Meeting, FAO, Rome, str. 1-35.
    3. Pangaribowo E. H., Gerber N., Torero M. (2013): Food and Nutrition Security Indicators: A Review, ZEF, working paper 108, University of Bonn, str. 1-50.
    4. Economist Intelligence Unit (2018): 2018 Global Food Security Index, EIU, str. 1-29.
    5. Božić D. (2005): Kvalitet ishrane stanovništva EU i Srbije, Društvo agrarnih ekonomista Srbije, Beograd. str. 1-106.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja; individualne konsultacije u toku izrade seminarskog rada, kao i u svim fazama realizacije nastavnog programa.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 40