M-AR-20-PSI - Prehrambena sigurnost i ishrana
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Prehrambena sigurnost i ishrana | |||
| Akronim | M-AR-20-PSI | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | Agrarni i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava studentu: 1) sticanje teorijskih znanja o konceptu prehrambene sigurnosti, pokazateljima i faktorima ishrane, problemima gladi i neuhranjenosti; 2) sticanje veštine da predstavi i iinterpretira indikatore prehrambene sigurnosti u svetu i pojedinim regionima; 3) sposobnost da primenjuje stečena znanja u prevazilaženju uočenih nedostataka radi poboljšanja ishrane i prehrambene sigurnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost studenta da: 1) razume kompleksnost prehrambene sigurnosti i problema gladi; 2) objasni pokazatelje i faktore ishrane i analizira uzroke gladi; 3) da analitički tumači i upoređuje indikatore merenja gladi i prehrambene sigurnosti; 4) samostalno ili u timu učestvuje u rešavanju problema koji prate unapređenje ishrane i eliminisanje gladi u skladu sa ciljevima održivog razvoja UN. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Teorijski i konceptualni okvir prehrambene sigurnosti.. Indikatori za merenje prehrambene sigurnosti i gladi. Globalni trendovi, prehrambena sigurnost, glad i ishrana stanovništva u pojedinim regionima. Pokazatelji ishrane, preporuke pravilne ishrane i faktori ishrane. Uzroci gladi i ekonomske implikacije. Načini za unapređenje ishrane i prehrambene sigurnosti i uloga međunarodnih organizacija. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Izrada i prezentacija seminarskih radova iz navedenih nastavnih poglavlja; Komparativne analize izvedene na podacima relevantnih statističkih nacionalnih i međunarodnih baza podataka. Diskusije; Pregled literature; Studije slučaja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja; individualne konsultacije u toku izrade seminarskog rada, kao i u svim fazama realizacije nastavnog programa. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
