Д-ТХ-14-ВКСА - Виши курс сензорне анализе хране
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Виши курс сензорне анализе хране | |||
Акроним | Д-ТХ-14-ВКСА | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Прехрамбена технологија | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенту омогући стицање теоријског и практичног знања у погледу: - одабира и примене метода сензорне анализе у складу са поставком научног експеримента, - мерења интензитета појединих сензорних својстава и контроле квалитета добијених података, и - повезивања информација добијених сензорним испитивањем са другим видовима мерења. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент би требало да буде оспособљен да: - теоретски сагледа суштину примене различитих метода сензорне анализе; - организује обуку и увежбавање оцењивача за мерење интензитета сензорних својстава производа; - испланира експеримент и организује сензорно испитивање; - анализира и интерпретира резултате сензорне анализе; - испита однос сензорних информација са другим видовима мерења. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Уводни део; Теорија дискриминације; Мерење прагова осетљивости и скалирање; Дескриптивна анализа; Испитивање текстуре; Испитивање изгледа; Контрола квалитета података добијених дескриптивном анализом и корекционе методе за њихово побољшање; Повезивање senzornih информација са другим видовима мерења; Мапирање преференције потрошача; Поставка експеримента и решавање проблема. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава обухвата: - припрему узорака за увежбавање студената у погледу мерења интензитета појединих сензорних својстава, - дефинисање и калибрацију скала, као и само увежбавање студената у погледу коришћења дефинисаних скала, - практично извођење појединих дескриптивних метода сензорне анализе, - обраду, анализу и интерпретацију добијених резултата, - израду семинарског рада. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 0 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Настава се реализује у типу интерактивног метода. Током вежбања и индивидуалног рада студената, наставник има улогу координатора свих активности од припреме узорака, преко увежбавања, до практичног извођења појединих метода. У наставу су укључени и сви видови консултација. Провера знања студената се остварује кроз активности током наставе, кроз решавање теста и током усменог испита. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 60 |