D-TH-14-VKSA - Viši kurs senzorne analize hrane
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Viši kurs senzorne analize hrane | |||
Akronim | D-TH-14-VKSA | |||
Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
Modul | Prehrambena tehnologija | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 8.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se studentu omogući sticanje teorijskog i praktičnog znanja u pogledu: - odabira i primene metoda senzorne analize u skladu sa postavkom naučnog eksperimenta, - merenja intenziteta pojedinih senzornih svojstava i kontrole kvaliteta dobijenih podataka, i - povezivanja informacija dobijenih senzornim ispitivanjem sa drugim vidovima merenja. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student bi trebalo da bude osposobljen da: - teoretski sagleda suštinu primene različitih metoda senzorne analize; - organizuje obuku i uvežbavanje ocenjivača za merenje intenziteta senzornih svojstava proizvoda; - isplanira eksperiment i organizuje senzorno ispitivanje; - analizira i interpretira rezultate senzorne analize; - ispita odnos senzornih informacija sa drugim vidovima merenja. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvodni deo; Teorija diskriminacije; Merenje pragova osetljivosti i skaliranje; Deskriptivna analiza; Ispitivanje teksture; Ispitivanje izgleda; Kontrola kvaliteta podataka dobijenih deskriptivnom analizom i korekcione metode za njihovo poboljšanje; Povezivanje senzornih informacija sa drugim vidovima merenja; Mapiranje preferencije potrošača; Postavka eksperimenta i rešavanje problema. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava obuhvata: - pripremu uzoraka za uvežbavanje studenata u pogledu merenja intenziteta pojedinih senzornih svojstava, - definisanje i kalibraciju skala, kao i samo uvežbavanje studenata u pogledu korišćenja definisanih skala, - praktično izvođenje pojedinih deskriptivnih metoda senzorne analize, - obradu, analizu i interpretaciju dobijenih rezultata, - izradu seminarskog rada. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 0 | 3 | ||
Metode izvođenja nastave | Nastava se realizuje u tipu interaktivnog metoda. Tokom vežbanja i individualnog rada studenata, nastavnik ima ulogu koordinatora svih aktivnosti od pripreme uzoraka, preko uvežbavanja, do praktičnog izvođenja pojedinih metoda. U nastavu su uključeni i svi vidovi konsultacija. Provera znanja studenata se ostvaruje kroz aktivnosti tokom nastave, kroz rešavanje testa i tokom usmenog ispita. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |