Navigacija

D-TH-14-VKSA - Viši kurs senzorne analize hrane

Specifikacija predmeta
Naziv Viši kurs senzorne analize hrane
Akronim D-TH-14-VKSA
Studijski program Prehrambena tehnologija
Modul Prehrambena tehnologija
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 8.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da se studentu omogući sticanje teorijskog i praktičnog znanja u pogledu: - odabira i primene metoda senzorne analize u skladu sa postavkom naučnog eksperimenta, - merenja intenziteta pojedinih senzornih svojstava i kontrole kvaliteta dobijenih podataka, i - povezivanja informacija dobijenih senzornim ispitivanjem sa drugim vidovima merenja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student bi trebalo da bude osposobljen da: - teoretski sagleda suštinu primene različitih metoda senzorne analize; - organizuje obuku i uvežbavanje ocenjivača za merenje intenziteta senzornih svojstava proizvoda; - isplanira eksperiment i organizuje senzorno ispitivanje; - analizira i interpretira rezultate senzorne analize; - ispita odnos senzornih informacija sa drugim vidovima merenja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Uvodni deo; Teorija diskriminacije; Merenje pragova osetljivosti i skaliranje; Deskriptivna analiza; Ispitivanje teksture; Ispitivanje izgleda; Kontrola kvaliteta podataka dobijenih deskriptivnom analizom i korekcione metode za njihovo poboljšanje; Povezivanje senzornih informacija sa drugim vidovima merenja; Mapiranje preferencije potrošača; Postavka eksperimenta i rešavanje problema.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava obuhvata: - pripremu uzoraka za uvežbavanje studenata u pogledu merenja intenziteta pojedinih senzornih svojstava, - definisanje i kalibraciju skala, kao i samo uvežbavanje studenata u pogledu korišćenja definisanih skala, - praktično izvođenje pojedinih deskriptivnih metoda senzorne analize, - obradu, analizu i interpretaciju dobijenih rezultata, - izradu seminarskog rada.
    Literatura
    1. Lawless, H.T., Heymann, H. (2010). Sensory evaluation of food – Principles and practices. Second edition, Springer Science+Business Media, LLC.
    2. Meilgaard, M., Civille, G.V., Carr, B.T. (1999). Sensory evaluation techniques. Third edition, CRC Press LLC.
    3. Næs, T., Brockhoff, P.B., Tomic, O. (2010). Statistics for sensory and consumer science. First edition, John Wiley and Sons, Ltd.
    4. Næs, T., Risvik, E. (1996). Multivariate analysis of data in sensory science. Edited book, First edition, Elsevier Science B.V.
    5. Tomić, N. (2021). Senzorna analiza hrane. Udžbenik. Beograd: Univerzitet u Beogradu – Poljoprivredni fakultet.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 0 3
    Metode izvođenja nastave Nastava se realizuje u tipu interaktivnog metoda. Tokom vežbanja i individualnog rada studenata, nastavnik ima ulogu koordinatora svih aktivnosti od pripreme uzoraka, preko uvežbavanja, do praktičnog izvođenja pojedinih metoda. U nastavu su uključeni i svi vidovi konsultacija. Provera znanja studenata se ostvaruje kroz aktivnosti tokom nastave, kroz rešavanje testa i tokom usmenog ispita.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 60