М-УБ-14-АРИЗ - Анализа ризика безбедности хране
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Анализа ризика безбедности хране | |||
Акроним | М-УБ-14-АРИЗ | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Управљање безбедношћу и квалитетом хране | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање теоријских и практичних знања у циљу оспособљавања за вршење и тумачење процеса анализе ризика у безбедности хране. У смислу овог предмета, формална анализа ризика је процес који се састоји од процене ризика, управљање ризиком и комуникација ризика и који чини основу модерног законодавства у безбедности хране. Управљање ризиком и комуникација ризика ће бити најзначајнији део овог предмета. | |||
Исходи учења (стечена знања) | После наставе, практичних вежби и положеног испита, студенти ће: поседовати теоријска и практична знања из свих компоненти процеса анализе ризика, бити оспособљени да примене напредне алате за Монте Карло симулације у процени изложености потрошача опасностима за безбедност хране, моћи да доносе одлуке о контроли опасности и буду у стању да адекватно и сврсисходно комуницирају резултате процене. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Пажња је усмерена на процену различитих хемијских и биолошких опасности. Настава ће се често позивати на детаље специфичних опасности (суштинске носиоце ризика), који се обрађују у оквиру предмета Опасности безбедности хране. | |||
Садржај практичне наставе | Симулација управљања и комуникације ризика на основу објављених резултата процене ризика. Рад на принципима и упутствима дефинсаним у мрежи КОМНЕТ. Нови приступи уместо "What If" сценарија, процес анализе ризика, опције за управљање ризиком, евалуација изабраних опција з ауправљање ризиком, регистри ризика. Писање извештаја о извршеној анализи ризика. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
5 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Настава ће се изводити кроз интерактивна предавања и вежбе. Предвиђен је и један колоквијум, усмена презентација студената, семинарски рад и писане вежбе. Присуство предавањима и вежбама је обавезно. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 10 |