О-УБ-14-ТПК - Технике побољшања квалитета
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Технике побољшања квалитета | |||
Акроним | О-УБ-14-ТПК | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Управљање безбедношћу и квалитетом у производњи хране | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање теоријског и практичног знања о примени различитих метода и техника у квантитативном и квалитативном приступу организовања појединих мера за управљање безбедношћу и квалитетом у производњи хране. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Након положеног испита студенти би требало да буду оспособљени да: (i) разумеју и препознају технике и методе побољшања квалитета које постоје; (ii) правилно примењују алате и технике побољшања безбедности и квалитета хране; (iii) планирају, организују и управљају безбедношћу и квалитетом у производњи хране у оквиру стратегије успешног пословања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Обрађују се следеће тематске целине: седам Ишикавиних алата квалитета; појам и врсте трошкова квалитета; Тагучијева једначина квалитета; алати квалитета који покривају решавање проблема, јапански модел побољшања квалитета (каизен) и концепт смањења расипања; "Lean manufacturing"; управљање перформансама; концепти побољшања безбедности и квалитета хране. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава се реализује кроз вежбе које су организоване да прате предавања тако да се на вежбама студенти уче практичној примени изабраних седам (7) основних алата квалитета као природни наставак теоријске експликације истих током предавања. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Усмено излагање и визуелна презентација уз коришћење одговарајуће дидактичке опреме; интерактивна настава; консултације - директне и електронским путем. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 20 |