Навигација

О-УБ-14-РИЗХ - Процена ризика безбедности хране

Спецификација предмета
НазивПроцена ризика безбедности хране
АкронимО-УБ-14-РИЗХ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулУправљање безбедношћу и квалитетом у производњи хране
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаЗа излазак на испит услов је положен предмет Опасности за безбедност хране.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање теоријских и практичних знања у циљу оспособљавања за вршење и тумачење процеса анализе ризика у безбедности хране. У смислу овог предмета, формална анализа ризика је процес који се састоји од процене ризика, управљање ризиком и комуникација ризика и који чини основу модерног законодавства у безбедности хране. Управљање ризиком и комуникација ризика ће бити најзначајнији део овог предмета.
    Исходи учења (стечена знања)После наставе, практичних вежби и положеног испита, студенти ће: поседовати теоријска и практична знања из свих компоненти процеса анализе ризика, бити оспособљени да примене напредне алате за Монте Карло симулације у процени изложености потрошача, моћи да доносе одлуке о контроли опасности на нивоу произвођача хране и на нивоу државе и буду у стању да комуницирају резултате процене ризика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПажња је усмерена на процену ризика различитих хемијских и биолошких опасности. Настава ће се често позивати на детаље специфичних опасности (суштинске носиоце ризика), који се обрађују у оквиру предмета Опасности безбедности хране.
    Садржај практичне наставеА. Практична настава се реализује кроз тзв ”студије случаја” у оквиру којих ће студенти вршити процену ризика кроз следеће кораке: 1. Сакупљање значајних података за идентификацију опасности;2. Сакупљање значајних података за карактеризацију опасности; 3. Сакупљање значајних података за процену изложености; 4. Вршење карактеризације ризика. Б. Разматраће се технике и општи принципи узорковања.
    Литература
    1. Luning P.A., Marcelis W.J. 2009. Food Quality management. A techno-managerial approach. Wageningen Press. 323 p
    2. Schaffner, D.W. (2008). Microbial Risk Analysis Of Foods. ASM Press, Washington DC, USA, Luning P.A.
    3. Devlieghere, F., Verhé, R.. 2006. Safety in the agri-food chain. Wageningen Press, 684 p
    4. Vose D. 2000. Risk analysis; a quantitative guide. Wiley.418 p
    5. Löfstedt, R.E. (2003). Science Communication and the Swedish Acrylamide Alarm. J Health Comm, 8, 5, 407 – 432
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеНастава ће се изводити кроз интерактивна предавања и вежбе. Предвиђен је и један колоквијум, орална презентација студената, семинарски рад и писане вежбе. Присуство предавањима и вежбама је обавезно.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит60
    Практична настава5Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари10