О-МХ-14-ОМИК - Општа микробиологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Општа микробиологија | |||
Акроним | О-МХ-14-ОМИК | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Микробиологија хране | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања и разумевање основних група микроорганизама на основу њихове грађе и активности. Теме: ћелијска структура и функција, метаболизам, физиологија, екологија, генетика микроорганизама и улога у здрављу људи, пољопривреди, индустрији и биогеохемијским циклусима. Разумевање значаја микроорганизама у ваздуху, води, земљишту, интеркација са биљкама и животињама. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да стекне знање, способност да разуме разноврсност микроорганизама у односу на њихов значај и активност; препозна типове ћелијске грађе; објасни значај еколошких фактора на њихов живот; повеже биохемијску активност и значај у прехрамбеној индустрији; савлада вештину коришћења светлосног микроскопа, одређивања броја, основних техника изолације, гајења и идентификације чистих култура. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод у микробиологију: појам, значај и активност микроорганизама; морфологија и цитологија вируса, бактерија и еукариота; физиологија: исхрана, раст и размножавање, утицај еколошких фактора, процеси метаболизма; генетика: структура и репликација ДНК, мутације, рекомбинације, рекомбинантна технологија; класификациони системи, систематика појединих група; екологија у различитим системима. | |||
Садржај практичне наставе | Препознавање ћелија бактерија, квасаца, гљива, алги и протозоа. Поређење структуре прокариотске и еукариотске ћелије и описивање њихових функција. Примена асептичних техника и техника за одређивање броја микроорганизама. Извођење основних техника изолације, гајења и идентификације чистих култура. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Настава ће се изводити кроз класична предавања и лабораторијске вежбе. Биће примењене методе интерактивне наставе, кооперативне у групама студената и тимске наставе, као и коришћење платформе за електронско учење. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |