Навигација

О-МХ-14-ИМА - Индустријски микроорганизми у храни анималног порекла

Спецификација предмета
НазивИндустријски микроорганизми у храни анималног порекла
АкронимО-МХ-14-ИМА
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулМикробиологија хране
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ7.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаНема условаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање знања основних група микроорганизама значајних за индустријску производњу хране анималног порекла: бактерија млечне киселине, сирћетних бактерија, квасаца и гљиве. Појам и значај стартер култура; критеријуми за избор стартер култура; улога стартер култура у ферментацији производа анималног порекла.
    Исходи учења (стечена знања)На крају курса студент треба да: опише и објасни карактеристике основних група индустријских микроорганизама; објасни како физички, хемијски и еколошки фактори утичу на активност стартер култура; дефинише улогу стартер култура у ферментационим и трансформационим процесима током производње хране анималног порекла.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод: Појам, значај и активност индустријских микроорганизама: бактерије млечне киселине, сирћетне бактерије, квасци и гљиве; Карактеристике стартер култура; критеријуми селекције; стартер културе у ферментацији млечних производа, производа од меса и рибе; Улога стартер култура у биoхемијским трансформацијама; Улога и значај допунских култура.
    Садржај практичне наставеТеоријску наставу прати извођење практичних лабораторијских вежби у наведеним областима: методе морфолошке и биохемијске карактеризације бактерија млечне киселине, методе морфолошке и биохемијске карактеризације квасаца, методе морфолошке и биохемијске карактеризације гљива, методе детекције стартер култура у ферментисаним млечним производима, сиру и ферментисаним кобасицама.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеНастава ће се изводити кроз класична предавања и лабораторијске вежбе, као и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит15
    Практична настава5Усмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари15