О-УБ-14-АНХЕ-08 - Аналитичка хемија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Аналитичка хемија | |||
Акроним | О-УБ-14-АНХЕ-08 | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Управљање безбедношћу и квалитетом у производњи хране | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Положени испит из Опште хемије | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућaва стицање: знања из принципа и примене хемијске анализе прехрамбених узорака, прорачун основних величина и параметара битних за хемијску анализу, вештина експерименталног рада којa развија способности примене класичних метода хемијске анализе које омогућавају поуздану идентификацију и представљају предуслов за примену инструменталних метода. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да: 1. зна дефиниције, терминологију и јединице којима се описују аналитички подаци; 2. дефинише могућност примене класичних метода; 3. решава хемијске задатке у аналитици хране; 4. савлада правила рада за извођење хемијске анализе; 5. зна да изабере технике којима се може извести хемијска анализа; 6. има способност да интерпретира и процени резултате хемијске анализе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Принципи и област примене аналитичке хемије. Критеријуми за избор аналитичке методе. Хемија водених раствора: хомогена и хетерогена равнотежа. Узорковање и припрема узорака за хемијску анализу. Квантитативна хемијска анализа: принципи и подела метода: гравиметријска и волуметријска анализа. Oсновни принципи и примена инструменталних метода за анализу прехрамбених производа. | |||
Садржај практичне наставе | Квалитативна хемијска анализа: доказивање катјона од I до V аналитичке групе; доказивање анјона. Гравиметрија: методе таложења и волатилизације. Волуметрија: а) методе кисело-базне титрације; б) методе преципитације; б) методе грађења комплекса; г) методе оксидо-редукције. Папирна хроматографија. Потенциометрија. Интерпретација резултата математичком статистиком. Завршна анализа. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 4 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Провера знања тестом иде после сваке области пређене на предавањима (укупно 3). Колоквијуми прате експерименталну наставу (вежбање) (укупно 2). Орална и видео презентација, хемијска аналитика, рачунске вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 25 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 25 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 5 |