Навигација

Д-АЕ-14-МИЕ-13 - Методе истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју

Спецификација предмета
НазивМетоде истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју
АкронимД-АЕ-14-МИЕ-13
Студијски програмАгроекономија и рурални развој
МодулАгроекономија и рурални развој
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање знања, односно разумевање теорије истраживања, детерминисања подручја и организацију истраживања, примену метода и инструмената истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју – по методским јединицама наведеним у садржају предмета.
      Исходи учења (стечена знања)Студент треба да буде оспособљен да креира и спроведе истраживање на високом академском нивоу или развојне пројекте виског ранга; да одабере адекватан методолошки поступак, коректно гa примени и писмено интерпретира резултате научној и стручној заједници и/или доносиоцима полтичких и развојних одлука.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКвалитативне и квантитативне методе истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју; Методе стратешког планирања (SWOT анализа); Методе оцене аграрне и руралне политике (PAM); Методе мерења подршке пољопривреди (PSE, AMS); Вредновање развоја и друштвеног благостања; Неформалне и партиципативне методе анализе у аграрном и руралном развоју (RRА, PRА); Stakeholder анализа.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Божић Д., Богданов Н., Шеварлић М. (2011): Економика пољопривреде, Пољопривредни факултет, Београд
      2. Volk Tinca (2004): Uticaj agrarne politike na razvoj poljoprivrede Slovenije u periodu tranzicije i uključenja u Evropsku uniju, DAES, Domžale.
      3. Galpin, M., Dorward, P., Shepherd, D. (2000): Participatory Farm Management Methods for Agricultural Research and Extension Needs Assessment: A Manual.
      4. The Wye Group Handbook (2007) - Rural Households’ Livelihood and Well-Being, FAO, OECD, ISBN 978-92-1-116967-6
      5. Sadoulet E., de Janvry A. (1995): Quantitative Development Policy Analysis. Johns Hopkins, Baltimore.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      505
      Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења у дискусионим групама примењују се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму (предавања наставника и гостујућих предавача).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40