Navigacija

D-AE-14-MIE-13 - Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju

Specifikacija predmeta
Naziv Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju
Akronim D-AE-14-MIE-13
Studijski program Agroekonomija i ruralni razvoj
Modul Agroekonomija i ruralni razvoj
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja, odnosno razumevanje teorije istraživanja, determinisanja područja i organizaciju istraživanja, primenu metoda i instrumenata istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju – po metodskim jedinicama navedenim u sadržaju predmeta.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student treba da bude osposobljen da kreira i sprovede istraživanje na visokom akademskom nivou ili razvojne projekte viskog ranga; da odabere adekvatan metodološki postupak, korektno ga primeni i pismeno interpretira rezultate naučnoj i stručnoj zajednici i/ili donosiocima poltičkih i razvojnih odluka.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju; Metode strateškog planiranja (SWOT analiza); Metode ocene agrarne i ruralne politike (PAM); Metode merenja podrške poljoprivredi (PSE, AMS); Vrednovanje razvoja i društvenog blagostanja; Neformalne i participativne metode analize u agrarnom i ruralnom razvoju (RRA, PRA); Stakeholder analiza.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Božić D., Bogdanov N., Ševarlić M. (2011): Ekonomika poljoprivrede, Poljoprivredni fakultet, Beograd
      2. Volk Tinca (2004): Uticaj agrarne politike na razvoj poljoprivrede Slovenije u periodu tranzicije i uključenja u Evropsku uniju, DAES, Domžale.
      3. Galpin, M., Dorward, P., Shepherd, D. (2000): Participatory Farm Management Methods for Agricultural Research and Extension Needs Assessment: A Manual.
      4. The Wye Group Handbook (2007) - Rural Households’ Livelihood and Well-Being, FAO, OECD, ISBN 978-92-1-116967-6
      5. Sadoulet E., de Janvry A. (1995): Quantitative Development Policy Analysis. Johns Hopkins, Baltimore.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      5 0 5
      Metode izvođenja nastave Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja u diskusionim grupama primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta u određenom obimu (predavanja nastavnika i gostujućih predavača).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 40