Д-МЛ-14-БММ-13 - Биолошки и молекуларни маркери у оплемењивању биљака
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Биолошки и молекуларни маркери у оплемењивању биљака | |||
| Акроним | Д-МЛ-14-БММ-13 | |||
| Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Уписане докторске студије. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања о примени фенотипских и молекуларних маркера у генетици и оплемењивању биљака. Студент ће се упознати са аналитичким методама које служе за генотипирање и молекуларну карактеризацију и идентификацију биљних сорти. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да покаже систематско и темељно познавање и разумевање проблема примене молекуларних маркера у пољопривреди, посебно у области оплемењивања биљака. Студент треба успешно да анализира савремена научна открића о молекуларном мапирању. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Маркери, Фенотипски маркери, Молекуларни маркери, Аналитичке методе, Електрофореза (А-PAGE, SDS-PAGE, CE, IEF, IE, 2D), Секвенционирање, Хибридизација ДНК (FISH, GISH), Амплификација ДНК (PCR, RT-PCR, STS, EST, SSR, RAPD, SNP), Блотовање (RFLP), ДНК микрочип. | |||
| Садржај практичне наставе | Практична настава ће бити индивидуално организована у зависности од теме докторске дисертације и одвијаће се кроз примену информационих програма, на експерименталном пољу или у лабораторији, а обухватиће и израду и писање семинарских и научних радова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 0 | 3 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, семинари, консултације и менторски рад са студентима. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
