О-МЛ-14-КЗ-13 - Коришћење земљишта
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Коришћење земљишта | |||
Акроним | О-МЛ-14-КЗ-13 | |||
Студијски програм | Мелиорације земљишта | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | 1. Обезбеђење општег прегледа основних начела и информација о коришћењу земљишта на различитим нивоима 2. Упознавање са принципима и техникама оцене земљишта. 3. Оспособљавање за коришћење информација о истраживању земљишта у секторима пољопривреде и инжињерства; као и за истраживање проблема везаних за различите начине коришћења земљиште; интерпретацију и приказивање резултата. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да покаже познавање принципа коришћења земљишта и планирања на националном, регионалном и локалном ниву. Да буде оспособљен да изврши карактеризацију и класификацију земљишта коришћењем интерпретативних техника и компјутеризованих земљишних програма; оцени способност/погодност земљишта за пољопривреду и инжењерске сврхе. Да познаје специфична питања коришћења земљишта у Србији. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Концепције процене земљишта. (Земљишни ресурси у свету и Србији. Интерпретативне класификације земљишта. Системи вредновања погодности земљишта. Интегрални системи процене земљишта). 2. Проблеми коришћења земљишта – Компатибилност и одрживост (Управљање отпадом на земљишту. Линеарни објекти. Екстрактивне индустрије. Паркови и заштићене површине. Примарне индустрије – шумарство и пољопривреда). | |||
Садржај практичне наставе | 1) Упознавање студента са могућношћу практичног коришћења публикованих информација о земљишту за процену погодности земљшита за одређене сврхе; 2) примена компјутеризованих земљишних истраживачких интерпретативних програма за процену земљишта за пољопривредну производњу; 3) истраживање проблема, по сопственом избору, везаних за коришћење земљиште који ће се презентовати на семинару. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска настава: Предавања и вежбе у комбинацији са интерактивном наставом и консултације. Израда семинарског рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |