О-МЛ-14-ЕПЗ-13 - Економика пољопривреде и задругарство
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Економика пољопривреде и задругарство | |||
| Акроним | О-МЛ-14-ЕПЗ-13 | |||
| Студијски програм | Мелиорације земљишта | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту да: стекне теоретска знања о значају пољопривреде у привредном развоју и њеним специфичностима; упозна се са стањем пољопривредних ресурса и производне структуре; стекне знања о производним субјектима; упозна се са међународном и националном аграрном политиком; стекне теоријска знања о задругарству, задругама и њиховом значају за развој пољопривреде и села. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студента да сагледа и вештину да интерпретира релевантне индикаторе аграрног сектора; разумевање логичких веза у производно-прехрамбеном ланцу; познавање обележја субјеката у пољопривреди, ресурса и пољопривредне производње; разумевање аграрне политике и ефекте појединих мера подршке; познавање значаја и карактеристика задружних организација и посебно задруга у пољопривреди. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Пољопривреда у привредном развоју (значај, функције, специфичности, научно -технички прогрес у пољопривреди); Субјекти организовања; Ресурси и пољопривредна производња; Аграрна политика-циљеви, мере, домаћа и међународна пракса; Задругарство (значај; елементи задружног система; развој задругарства; облици и обележја задружних организација у свету и у националној пољопривреди; задружни савези). | |||
| Садржај практичне наставе | Обрачун и интерпретација релевантних индикатора. Коришћење статистичких база. Израда семинарских радова се предвиђа у следећим наставним поглављима: Место пољопривреде у привредној структури и привредном развоју; Робни токови пољопривредних производа; Капацитети (производни ресурси у пољопривреди) и пољопривредна производња. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска и практична (вежбе) настава у комбинацији са интерактивном наставом. Израда семинарских радова у појединим областима. Провера знања тестом. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 45 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 20 | |||
