О-МЛ-14-ЕПЗ-13 - Економика пољопривреде и задругарство
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Економика пољопривреде и задругарство | |||
Акроним | О-МЛ-14-ЕПЗ-13 | |||
Студијски програм | Мелиорације земљишта | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту да: стекне теоретска знања о значају пољопривреде у привредном развоју и њеним специфичностима; упозна се са стањем пољопривредних ресурса и производне структуре; стекне знања о производним субјектима; упозна се са међународном и националном аграрном политиком; стекне теоријска знања о задругарству, задругама и њиховом значају за развој пољопривреде и села. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност студента да сагледа и вештину да интерпретира релевантне индикаторе аграрног сектора; разумевање логичких веза у производно-прехрамбеном ланцу; познавање обележја субјеката у пољопривреди, ресурса и пољопривредне производње; разумевање аграрне политике и ефекте појединих мера подршке; познавање значаја и карактеристика задружних организација и посебно задруга у пољопривреди. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Пољопривреда у привредном развоју (значај, функције, специфичности, научно -технички прогрес у пољопривреди); Субјекти организовања; Ресурси и пољопривредна производња; Аграрна политика-циљеви, мере, домаћа и међународна пракса; Задругарство (значај; елементи задружног система; развој задругарства; облици и обележја задружних организација у свету и у националној пољопривреди; задружни савези). | |||
Садржај практичне наставе | Обрачун и интерпретација релевантних индикатора. Коришћење статистичких база. Израда семинарских радова се предвиђа у следећим наставним поглављима: Место пољопривреде у привредној структури и привредном развоју; Робни токови пољопривредних производа; Капацитети (производни ресурси у пољопривреди) и пољопривредна производња. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична (вежбе) настава у комбинацији са интерактивном наставом. Израда семинарских радова у појединим областима. Провера знања тестом. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 45 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 20 |