O-ML-14-EPZ-13 - Ekonomika poljoprivrede i zadrugarstvo
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Ekonomika poljoprivrede i zadrugarstvo | |||
Akronim | O-ML-14-EPZ-13 | |||
Studijski program | Melioracije zemljišta | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu da: stekne teoretska znanja o značaju poljoprivrede u privrednom razvoju i njenim specifičnostima; upozna se sa stanjem poljoprivrednih resursa i proizvodne strukture; stekne znanja o proizvodnim subjektima; upozna se sa međunarodnom i nacionalnom agrarnom politikom; stekne teorijska znanja o zadrugarstvu, zadrugama i njihovom značaju za razvoj poljoprivrede i sela. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Osposobljenost studenta da sagleda i veštinu da interpretira relevantne indikatore agrarnog sektora; razumevanje logičkih veza u proizvodno-prehrambenom lancu; poznavanje obeležja subjekata u poljoprivredi, resursa i poljoprivredne proizvodnje; razumevanje agrarne politike i efekte pojedinih mera podrške; poznavanje značaja i karakteristika zadružnih organizacija i posebno zadruga u poljoprivredi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Poljoprivreda u privrednom razvoju (značaj, funkcije, specifičnosti, naučno -tehnički progres u poljoprivredi); Subjekti organizovanja; Resursi i poljoprivredna proizvodnja; Agrarna politika-ciljevi, mere, domaća i međunarodna praksa; Zadrugarstvo (značaj; elementi zadružnog sistema; razvoj zadrugarstva; oblici i obeležja zadružnih organizacija u svetu i u nacionalnoj poljoprivredi; zadružni savezi). | |||
Sadržaj praktične nastave | Obračun i interpretacija relevantnih indikatora. Korišćenje statističkih baza. Izrada seminarskih radova se predviđa u sledećim nastavnim poglavljima: Mesto poljoprivrede u privrednoj strukturi i privrednom razvoju; Robni tokovi poljoprivrednih proizvoda; Kapaciteti (proizvodni resursi u poljoprivredi) i poljoprivredna proizvodnja. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska i praktična (vežbe) nastava u kombinaciji sa interaktivnom nastavom. Izrada seminarskih radova u pojedinim oblastima. Provera znanja testom. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 45 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari | 20 |