О-РА-14-ГЉИ-13 - Гљиварство
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Гљиварство | |||
Акроним | О-РА-14-ГЉИ-13 | |||
Студијски програм | Биљна производња | |||
Модул | Ратарство и повртарство | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање: а) знања o значају гљива у исхрани, индустријском гајењу јестивих (шампињон, буковача) и медицински значајних гљива (ганодерма, шитаке); б) вештина препознавања основних врста гљива из природних станишта и индустријски гајених врста, упознавање са основним техникама изолације, гајења и идентификације виших гљива, као и практичним гајењем у индустријским условима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | - препознавање карактеристика основних група гљива - дефинисање улоге гљива у трансформационим процесима лигноцелулозних супстрата - разумевање утицаја еколошких фактора на раст и развиће гљива и повећање приноса - сагледавање улоге и значаја гљива у производњи нутрацеутика и као продуцената биолошки активних материја - оспособљавање за производњу најважнијих индустријских гљива | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам, историјски развој, значај гљива; Опште особине - грађа гљива, начин исхране, размножавање, економичност гајања; Добијање чистих култура и стартер култура (мицелијума); Гајење шампињона, буковаче, шитаке; Особине, значај и гајење медицински значајних гљива; Изоловање и значај биолошки активних материја; Употреба гљива у исхрани и производњи дијететских производа. | |||
Садржај практичне наставе | Теоријску наставу прати извођење практичних лабораторијских вежби у наведеним областима као и посета погонима за индустријско гајење. Студијски истраживачки рад обухвата детаљну обраду једне одабране врсте гљива. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Настава ће се изводити кроз класична предавања и лабораторијске вежбе, као и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 30 |