Д-АЕ-20-КMА - Квантитативне методе у агробизнису
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Квантитативне методе у агробизнису | |||
Акроним | Д-АЕ-20-КMА | |||
Студијски програм | Агроекономија и рурални развој | |||
Модул | Агроекономија и рурални развој | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 15.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава стицање: 1. знања о анализи временских серија и вишедимензионалним скуповима података; 2. разумевање услова за примену статистичких метода; 3. вештине да примени одговарајућу методу; 4. вештине да анализира односе између елемената или група елемената; 5. способности да решава агроекономске проблеме; 6. способности да логично закључује, квалитетно интерпретира добијене резултате. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса овог предмета, студент треба да је оспособљаен да познаје моделе временских серија, изврши идентификацију модела и прогнозирање кретањ појава. Затим да у складу са циљем исп тив ња и абере адекватну методу мултиваријационе анализе, припреми податке за компјутерску обраду, примени методе и објасни добијене резултате. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Анализа временских серија: моделирање, идентификација АRМА и ARIMA модела, прогнозирање, Box-Jenkins-ови модели; Моделирање агроекономског система; Мултиваријациона анализа: дефиниција и класификација метода мултиваријационе анализе; Метод главних компонената; Факторска анализа; Дискриминациона анализа; Анализа груписања; Анализа класификационог стабла; Kaноничнакорелација. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава се састоји у изради задатака за све изучаване области и тумачењу добијених резултата. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
10 | 0 | 5 | ||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у вим наставним поглављима ред ета одређеном обиму. Обрада података на компјутеру, консултације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |