D-AE-20-KMA - Kvantitativne metode u agrobiznisu
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Kvantitativne metode u agrobiznisu | |||
| Akronim | D-AE-20-KMA | |||
| Studijski program | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
| Modul | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 15.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava sticanje: 1. znanja o analizi vremenskih serija i višedimenzionalnim skupovima podataka; 2. razumevanje uslova za primenu statističkih metoda; 3. veštine da primeni odgovarajuću metodu; 4. veštine da analizira odnose između elemenata ili grupa elemenata; 5. sposobnosti da rešava agroekonomske probleme; 6. sposobnosti da logično zaključuje, kvalitetno interpretira dobijene rezultate. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku kursa ovog predmeta, student treba da je osposobljaen da poznaje modele vremenskih serija, izvrši identifikaciju modela i prognoziranje kretanj pojava. Zatim da u skladu sa ciljem isp tiv nja i abere adekvatnu metodu multivarijacione analize, pripremi podatke za kompjutersku obradu, primeni metode i objasni dobijene rezultate. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Analiza vremenskih serija: modeliranje, identifikacija ARMA i ARIMA modela, prognoziranje, Box-Jenkins-ovi modeli; Modeliranje agroekonomskog sistema; Multivarijaciona analiza: definicija i klasifikacija metoda multivarijacione analize; Metod glavnih komponenata; Faktorska analiza; Diskriminaciona analiza; Analiza grupisanja; Analiza klasifikacionog stabla; Kanoničnakorelacija. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava se sastoji u izradi zadataka za sve izučavane oblasti i tumačenju dobijenih rezultata. | |||
| Literatura | ||||
| 
 | ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi | 
| 10 | 0 | 5 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u vim nastavnim poglavljima red eta određenom obimu. Obrada podataka na kompjuteru, konsultacije. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
