Навигација

Д-ТХ-20-ИНБХ - Ин виво, ин витро и ин силицо приступи у безбедности хране

Спецификација предмета
НазивИн виво, ин витро и ин силицо приступи у безбедности хране
АкронимД-ТХ-20-ИНБХ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулПрехрамбена технологија
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ12.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање продубљених знања, вештина и ставова из области in vivo, in vitro и in silico приступа у безбедности хране и моделовања, као и екстраполације добијених података ка антиципираним (претпостављеним) вредностима утицаја контаминената хране на људско здравље.
    Исходи учења (стечена знања)По завршетку курса из овог предмета, студент треба да буде способан да: систематски дефинише и детаљно објасни шта су in vivo, in vitro и in silico приступи, систематски дефинише и објасни њихове карактеристике, дефинише поступке и методе њихове примене, познаје и сагледава важност њихове примене у управљању безбедношћу хране, учествује појединачно и у тима у решавању проблема из области предмета.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОснови токсикологије, концепт АДМЕ, механизми помоћу којих биолошки и хемијски контаминенти из хране могу угрозити људско здравље, алтернативно тестирање, примена и екстраполација in vivo, in vitro и in silico приступа у безбедности хране, процена и карактеризација ризика, тестови токсичности и вируленције, алтернативне методе у токсикологији и процени патогеног потенцијала, 3Р, QSAR и VFAR.
    Садржај практичне наставе1. FSO, NOAEL, LOAEL, TD50, LD50, MoS, MoE, TI, ADI, TDI, инфективна доза и интоксикативна доза, 2. Софтвери: PMP, Combase, QSAR, 3. Модерна биохемија, молекуларна и ћелијска биологија, рачунарске науке, био информатика, технологије високог протока и високог садржаја за идентификацију негативних ефеката и карактеризација потенцијалних патогена и токсиканата у храни.
    Литература
    1. Бараћ, М., Пешић, М., А. Костић: Биолошки активне компоненте хране, Пољопривредни факултет, Београд-Земун, 2015, 204 стр., ИСБН 978-86-7834-220-2
    2. Пешић, М., Костић А., Бараћ М: Биоактивне компоненте хране – практикум, Пољопривредни факултет, Београд-Земун, 2017, 171 стр., ИСБН 978-86-7834-275-2
    3. Shibamato, T., Bjeldanes, L.F. 2009: Introduction to food toxicology, Food Science and Technology International Series, Ed. Taylor, S.L., Second Ed., Elsevier, Inc, UK
    4. Brimer, L. (2011): Chemical Food Safety, CAB International, Wallingford, UK
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    503
    Методе извођења наставеПредавања и вежбе у комбинацији са интерактивном наставом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у различитом обиму. Oд метода интерактивне наставе користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти30
    Колоквијуми
    Семинари20