D-TH-20-INBH - In vivo, in vitro i in silico pristupi u bezbednosti hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | In vivo, in vitro i in silico pristupi u bezbednosti hrane | |||
| Akronim | D-TH-20-INBH | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Prehrambena tehnologija | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 12.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje produbljenih znanja, veština i stavova iz oblasti in vivo, in vitro i in silico pristupa u bezbednosti hrane i modelovanja, kao i ekstrapolacije dobijenih podataka ka anticipiranim (pretpostavljenim) vrednostima uticaja kontaminenata hrane na ljudsko zdravlje. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku kursa iz ovog predmeta, student treba da bude sposoban da: sistematski definiše i detaljno objasni šta su in vivo, in vitro i in silico pristupi, sistematski definiše i objasni njihove karakteristike, definiše postupke i metode njihove primene, poznaje i sagledava važnost njihove primene u upravljanju bezbednošću hrane, učestvuje pojedinačno i u tima u rešavanju problema iz oblasti predmeta. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Osnovi toksikologije, koncept ADME, mehanizmi pomoću kojih biološki i hemijski kontaminenti iz hrane mogu ugroziti ljudsko zdravlje, alternativno testiranje, primena i ekstrapolacija in vivo, in vitro i in silico pristupa u bezbednosti hrane, procena i karakterizacija rizika, testovi toksičnosti i virulencije, alternativne metode u toksikologiji i proceni patogenog potencijala, 3R, QSAR i VFAR. | |||
| Sadržaj praktične nastave | 1. FSO, NOAEL, LOAEL, TD50, LD50, MoS, MoE, TI, ADI, TDI, infektivna doza i intoksikativna doza, 2. Softveri: PMP, Combase, QSAR, 3. Moderna biohemija, molekularna i ćelijska biologija, računarske nauke, bio informatika, tehnologije visokog protoka i visokog sadržaja za identifikaciju negativnih efekata i karakterizacija potencijalnih patogena i toksikanata u hrani. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 5 | 0 | 3 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe u kombinaciji sa interaktivnom nastavom će se primenjivati u svim nastavnim poglavljima predmeta u različitom obimu. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | 30 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||
