Д-АЕ-20-САПР - Светска пољопривреда и прехрамбена сигурност
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Светска пољопривреда и прехрамбена сигурност | |||
| Акроним | Д-АЕ-20-САПР | |||
| Студијски програм | Агроекономија и рурални развој | |||
| Модул | Агроекономија и рурални развој | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту: 1) стицање знања и разумевање теорије и ппроблеме развоја светске пољопривреде и прехрамбене сигурности; 2) да се оспособи да критички разматра и процењује различите концепцијске приступе у формулисању стратегија развоја пољопривреде и обезбеђењу гпрехрамбене сигурности; 3) да се оспособи да самостално спроведе истраживање, односно научни рад у овој области. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је способан да: 1) користи теоријски и методолошки оквир за истраживања у области развоја светске пољопривреде и обезбеђивања прехрамбене сигурности; 2) самостално дефинише и решава теоријске и практичне проблеме из ове области; 3) да се укључи и ефикасно обавља истраживања и руковођења истраживачким пројектима у овој области; 4) компетентно саопштава научноистраживачке резултате. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Светски прехрамбени систем-теоријски и концептуални оквир. Развој пољопривреде у свету. Пољопривреда и коришћење природних ресурса. Глобализацијa производње и либерализација промета хране. Мултидимензионални концепт прехрамбене сигурности. Мерење глади и прехрамбене сигурности. Импликације климатских промена на прехрамбену сигурност. Пројекције развоја пољопривреде и прехрамбене (не)сигурности. | |||
| Садржај практичне наставе | Израда и презентација семинарских радова из наведених наставних поглавља; Компаративне анализе изведене на подацима релеватних статистичких националних и међународних база података; Дискусије; Преглед литературе; Анкетна истраживања, Студије случаја. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 5 | 0 | 5 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у свим наставним поглављима предмета. Консултације, семинарски рад. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 60 | |||
