Д-АЕ-20-САПР - Светска пољопривреда и прехрамбена сигурност
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Светска пољопривреда и прехрамбена сигурност | |||
Акроним | Д-АЕ-20-САПР | |||
Студијски програм | Агроекономија и рурални развој | |||
Модул | Агроекономија и рурални развој | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту: 1) стицање знања и разумевање теорије и ппроблеме развоја светске пољопривреде и прехрамбене сигурности; 2) да се оспособи да критички разматра и процењује различите концепцијске приступе у формулисању стратегија развоја пољопривреде и обезбеђењу гпрехрамбене сигурности; 3) да се оспособи да самостално спроведе истраживање, односно научни рад у овој области. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је способан да: 1) користи теоријски и методолошки оквир за истраживања у области развоја светске пољопривреде и обезбеђивања прехрамбене сигурности; 2) самостално дефинише и решава теоријске и практичне проблеме из ове области; 3) да се укључи и ефикасно обавља истраживања и руковођења истраживачким пројектима у овој области; 4) компетентно саопштава научноистраживачке резултате. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Светски прехрамбени систем-теоријски и концептуални оквир. Развој пољопривреде у свету. Пољопривреда и коришћење природних ресурса. Глобализацијa производње и либерализација промета хране. Мултидимензионални концепт прехрамбене сигурности. Мерење глади и прехрамбене сигурности. Импликације климатских промена на прехрамбену сигурност. Пројекције развоја пољопривреде и прехрамбене (не)сигурности. | |||
Садржај практичне наставе | Израда и презентација семинарских радова из наведених наставних поглавља; Компаративне анализе изведене на подацима релеватних статистичких националних и међународних база података; Дискусије; Преглед литературе; Анкетна истраживања, Студије случаја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
5 | 0 | 5 | ||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у свим наставним поглављима предмета. Консултације, семинарски рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 60 |