D-AE-20-SAPR - Svetska poljoprivreda i prehrambena sigurnost
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Svetska poljoprivreda i prehrambena sigurnost | |||
Akronim | D-AE-20-SAPR | |||
Studijski program | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
Modul | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava studentu: 1) sticanje znanja i razumevanje teorije i pprobleme razvoja svetske poljoprivrede i prehrambene sigurnosti; 2) da se osposobi da kritički razmatra i procenjuje različite koncepcijske pristupe u formulisanju strategija razvoja poljoprivrede i obezbeđenju gprehrambene sigurnosti; 3) da se osposobi da samostalno sprovede istraživanje, odnosno naučni rad u ovoj oblasti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je sposoban da: 1) koristi teorijski i metodološki okvir za istraživanja u oblasti razvoja svetske poljoprivrede i obezbeđivanja prehrambene sigurnosti; 2) samostalno definiše i rešava teorijske i praktične probleme iz ove oblasti; 3) da se uključi i efikasno obavlja istraživanja i rukovođenja istraživačkim projektima u ovoj oblasti; 4) kompetentno saopštava naučnoistraživačke rezultate. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Svetski prehrambeni sistem-teorijski i konceptualni okvir. Razvoj poljoprivrede u svetu. Poljoprivreda i korišćenje prirodnih resursa. Globalizacija proizvodnje i liberalizacija prometa hrane. Multidimenzionalni koncept prehrambene sigurnosti. Merenje gladi i prehrambene sigurnosti. Implikacije klimatskih promena na prehrambenu sigurnost. Projekcije razvoja poljoprivrede i prehrambene (ne)sigurnosti. | |||
Sadržaj praktične nastave | Izrada i prezentacija seminarskih radova iz navedenih nastavnih poglavlja; Komparativne analize izvedene na podacima relevatnih statističkih nacionalnih i međunarodnih baza podataka; Diskusije; Pregled literature; Anketna istraživanja, Studije slučaja. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
5 | 0 | 5 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta. Konsultacije, seminarski rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |