Д-АЕ-20-МИЕП - Методе истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Методе истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју | |||
Акроним | Д-АЕ-20-МИЕП | |||
Студијски програм | Агроекономија и рурални развој | |||
Модул | Агроекономија и рурални развој | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту: 1) стицање знања и разумевање истраживачког процеса и организације истраживања у области економике пољопривреде и руралног развоја; 2) да се оспособи да примењује савремене методе анализе и инструменте истраживања у овој области; 3) способност да самостално спроведе истраживање, односно научни рад, учествује или руководи развојним пројектима у овој области. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да буде оспособљен да: 1) познаје специфичне методe истраживања у области економике пољопривреде и руралног развоја; 2) креира и спроведе истраживање или развојне пројекте из ове области; 3) да одабере адекватан методолошки поступак и коректно гa примени; 4) интерпретира научно истраживачке резултате уз изражену способност говорне и писане комуникације и презентације. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Методе стратешког планирања, анализе и оцене аграрне и руралне политике (PESTLE анализа,PAM, SWOT анализа); Методе мерења подршке пољопривреди (PSE/CSE, AMS индикатори подршке); Методе мерења конкурентности у пољопривреди и прехрамбеној индустрији; Вредновање развоја и друштвеног благостања; Неформалне и партиципативне методе анализе у аграрном и руралном развоју (RRA, PRA); Stakeholder анализа. | |||
Садржај практичне наставе | Израда и презентација семинарских радова из наведених наставних поглавља; Компаративне анализе изведене на подацима релеватних статистичких националних и међународних база података; Дискусије; Преглед литературе; Анкетна истраживања, Студије случаја. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
10 | 0 | 5 | ||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у свим наставним поглављима предмета. Консултације, семинарски рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 70 |