Навигација

Д-АЕ-20-МИЕП - Методе истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју

Спецификација предмета
НазивМетоде истраживања у економици пољопривреде и руралном развоју
АкронимД-АЕ-20-МИЕП
Студијски програмАгроекономија и рурални развој
МодулАгроекономија и рурални развој
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту: 1) стицање знања и разумевање истраживачког процеса и организације истраживања у области економике пољопривреде и руралног развоја; 2) да се оспособи да примењује савремене методе анализе и инструменте истраживања у овој области; 3) способност да самостално спроведе истраживање, односно научни рад, учествује или руководи развојним пројектима у овој области.
    Исходи учења (стечена знања)Студент треба да буде оспособљен да: 1) познаје специфичне методe истраживања у области економике пољопривреде и руралног развоја; 2) креира и спроведе истраживање или развојне пројекте из ове области; 3) да одабере адекватан методолошки поступак и коректно гa примени; 4) интерпретира научно истраживачке резултате уз изражену способност говорне и писане комуникације и презентације.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеМетоде стратешког планирања, анализе и оцене аграрне и руралне политике (PESTLE анализа,PAM, SWOT анализа); Методе мерења подршке пољопривреди (PSE/CSE, AMS индикатори подршке); Методе мерења конкурентности у пољопривреди и прехрамбеној индустрији; Вредновање развоја и друштвеног благостања; Неформалне и партиципативне методе анализе у аграрном и руралном развоју (RRA, PRA); Stakeholder анализа.
    Садржај практичне наставеИзрада и презентација семинарских радова из наведених наставних поглавља; Компаративне анализе изведене на подацима релеватних статистичких националних и међународних база података; Дискусије; Преглед литературе; Анкетна истраживања, Студије случаја.
    Литература
    1. OECD (2010): OECD producer support estimate and related indicators of agricultural support, Concepts, Calculations, Interpretation and Use (The PSE Manual); Harry de Gorter, Merlinda Ingco (2002): The AMS and Domestic Support in the WTO Trade Negotiations on Agriculture: ARD-Agriculture and Rural Development, The World Bank Group
    2. Effland Anne (2011): Classifying and Measuring Agricultural Support Identifying Differences Between the WTO and OECD Systems, EIB-74, U.S. Department of Agriculture, Economic Research Service.
    3. The Wye Group Handbook (2007) - Rural Households’ Livelihood and Well-Being, FAO, OECD.
    4. Galpin, M., Dorward, P., Shepherd, D. (2000): Participatory Farm Management Methods for Agricultural Research and Extension Needs Assessment: A Manual; Pretty, J. N., Guijt, I., Thompson, J., and Scoones, I. (1995): Participatory Learning and Action: a Trainer’s Guide. London: International Institute for Environment and Development;
    5. OECD (2018):Agricultural Policy Monitoring and Evaluation:OECD and Emerging Economies, Paris.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    1005
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењују се у свим наставним поглављима предмета. Консултације, семинарски рад.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари70