D-AE-20-MIEP - Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju | |||
Akronim | D-AE-20-MIEP | |||
Studijski program | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
Modul | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu: 1) sticanje znanja i razumevanje istraživačkog procesa i organizacije istraživanja u oblasti ekonomike poljoprivrede i ruralnog razvoja; 2) da se osposobi da primenjuje savremene metode analize i instrumente istraživanja u ovoj oblasti; 3) sposobnost da samostalno sprovede istraživanje, odnosno naučni rad, učestvuje ili rukovodi razvojnim projektima u ovoj oblasti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude osposobljen da: 1) poznaje specifične metode istraživanja u oblasti ekonomike poljoprivrede i ruralnog razvoja; 2) kreira i sprovede istraživanje ili razvojne projekte iz ove oblasti; 3) da odabere adekvatan metodološki postupak i korektno ga primeni; 4) interpretira naučno istraživačke rezultate uz izraženu sposobnost govorne i pisane komunikacije i prezentacije. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Metode strateškog planiranja, analize i ocene agrarne i ruralne politike (PESTLE analiza,PAM, SWOT analiza); Metode merenja podrške poljoprivredi (PSE/CSE, AMS indikatori podrške); Metode merenja konkurentnosti u poljoprivredi i prehrambenoj industriji; Vrednovanje razvoja i društvenog blagostanja; Neformalne i participativne metode analize u agrarnom i ruralnom razvoju (RRA, PRA); Stakeholder analiza. | |||
Sadržaj praktične nastave | Izrada i prezentacija seminarskih radova iz navedenih nastavnih poglavlja; Komparativne analize izvedene na podacima relevatnih statističkih nacionalnih i međunarodnih baza podataka; Diskusije; Pregled literature; Anketna istraživanja, Studije slučaja. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
10 | 0 | 5 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta. Konsultacije, seminarski rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 70 |