Navigacija

D-AE-20-MIEP - Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju

Specifikacija predmeta
Naziv Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju
Akronim D-AE-20-MIEP
Studijski program Agroekonomija i ruralni razvoj
Modul Agroekonomija i ruralni razvoj
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Predmet treba da omogući studentu: 1) sticanje znanja i razumevanje istraživačkog procesa i organizacije istraživanja u oblasti ekonomike poljoprivrede i ruralnog razvoja; 2) da se osposobi da primenjuje savremene metode analize i instrumente istraživanja u ovoj oblasti; 3) sposobnost da samostalno sprovede istraživanje, odnosno naučni rad, učestvuje ili rukovodi razvojnim projektima u ovoj oblasti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student treba da bude osposobljen da: 1) poznaje specifične metode istraživanja u oblasti ekonomike poljoprivrede i ruralnog razvoja; 2) kreira i sprovede istraživanje ili razvojne projekte iz ove oblasti; 3) da odabere adekvatan metodološki postupak i korektno ga primeni; 4) interpretira naučno istraživačke rezultate uz izraženu sposobnost govorne i pisane komunikacije i prezentacije.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Metode strateškog planiranja, analize i ocene agrarne i ruralne politike (PESTLE analiza,PAM, SWOT analiza); Metode merenja podrške poljoprivredi (PSE/CSE, AMS indikatori podrške); Metode merenja konkurentnosti u poljoprivredi i prehrambenoj industriji; Vrednovanje razvoja i društvenog blagostanja; Neformalne i participativne metode analize u agrarnom i ruralnom razvoju (RRA, PRA); Stakeholder analiza.
    Sadržaj praktične nastave Izrada i prezentacija seminarskih radova iz navedenih nastavnih poglavlja; Komparativne analize izvedene na podacima relevatnih statističkih nacionalnih i međunarodnih baza podataka; Diskusije; Pregled literature; Anketna istraživanja, Studije slučaja.
    Literatura
    1. OECD (2010): OECD producer support estimate and related indicators of agricultural support, Concepts, Calculations, Interpretation and Use (The PSE Manual); Harry de Gorter, Merlinda Ingco (2002): The AMS and Domestic Support in the WTO Trade Negotiations on Agriculture: ARD-Agriculture and Rural Development, The World Bank Group
    2. Effland Anne (2011): Classifying and Measuring Agricultural Support Identifying Differences Between the WTO and OECD Systems, EIB-74, U.S. Department of Agriculture, Economic Research Service.
    3. The Wye Group Handbook (2007) - Rural Households’ Livelihood and Well-Being, FAO, OECD.
    4. Galpin, M., Dorward, P., Shepherd, D. (2000): Participatory Farm Management Methods for Agricultural Research and Extension Needs Assessment: A Manual; Pretty, J. N., Guijt, I., Thompson, J., and Scoones, I. (1995): Participatory Learning and Action: a Trainer’s Guide. London: International Institute for Environment and Development;
    5. OECD (2018):Agricultural Policy Monitoring and Evaluation:OECD and Emerging Economies, Paris.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    10 0 5
    Metode izvođenja nastave Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta. Konsultacije, seminarski rad.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 70