Навигација

М-ВИ-20-СУВ - Системи гајења винове лозе

Спецификација предмета
НазивСистеми гајења винове лозе
АкронимМ-ВИ-20-СУВ
Студијски програмВоћарство и Виноградарство и винарство
МодулВиноградарство и винарство
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметада упозна студента са елементима система гајења винове лозе , утицајем одабраног система гајенја и ампелотехничких мера на микроклиму чокота, физиолошке процесе, продуктивност чокота и квалитет грожђа.
    Исходи учења (стечена знања)Познавање елемената система гајења, утицаја ампелотехничких мера на одвијање физиолошких процеса у биљци и хемијски састав грођа. Да разуме утицај амелотехничких мера на микроклиму чокота и њихов утицај на ток физиолошких и хемијских процеса који одређују квалитет грожђа.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИсторијски преглед основних модела система гајења винове лозе; Основни критеријуми при избору система гајења: биолошки, климатски и економски; Утицај појединачних елемената система гајења на растење, принос и квалитет грожђа. Начини регулисанја микроклиме чокота, утицај микроклиме чокота на ток физиолошких процеса,хемијски састав грожђа.
    Садржај практичне наставеУпознавање са различитим системима гајења и начинима њиховог одржавања на терену.
    Литература
    1. Милосављевић, М. 2012. Биотехника винове лозе. Изд. NIK-PRESS.
    2. Richard Smart and Mike Robinson (2003): Sunlight into wine. Ninth printing. Winetitles
    3. Keller, М. 2010. The science of grapevine – anatomy and physiology. Изд. Elsevier Inc
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеТеоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима. У току наставе предвиђена је провера знања тестом и савладавање методских јединица групним радом студената – у виду израде и јавног презентовања (ppt) семинарског рада.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит
    Практична настава5Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари30