М-ПИ-20-ПРИЗ - Процена ризика безбедности хране
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Процена ризика безбедности хране | |||
| Акроним | М-ПИ-20-ПРИЗ | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Прехрамбени инжењеринг | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | За излазак на испит услов је положен предмет или додатни тест: Опасности за безбедност хране | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање продубљених знања, вештина и ставова из области процене ризика у безбедности хране. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Концепт анализе ризика са детаљним прегледом компоненти процене ризика. Управљање ризиком и Комуникација ризика. Основе математичких техника процене ризика уз коришћење метода вероватноће и софтвера @ risk. Разлике између пробабилистичких и детерминистичких модела, Основе токсиколошких појмова и принципа као и појмови QSQR и VFAR. Процена ризика и нормативно регулисања безбедности хране. | |||
| Садржај практичне наставе | А. Практична настава се реализује кроз тзв ”студије случаја” у оквиру којих ће студенти вршити процену ризика кроз следеће кораке: 1. Сакупљање значајних података за идентификацију опасности;2. Сакупљање значајних података за карактеризацију опасности; 3. Сакупљање значајних података за процену изложености; 4. Вршење карактеризације ризика. Б. Разматраће се технике и општи принципи узорковања. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | 2 | ||
| Методе извођења наставе | Предавања и вежбе у комбинацији са интерактивном наставом и самосталним радом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у различитом обиму. Oд метода интерактивне наставе користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
