Навигација

М-ПИ-20-ПРИЗ - Процена ризика безбедности хране

Спецификација предмета
НазивПроцена ризика безбедности хране
АкронимМ-ПИ-20-ПРИЗ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулПрехрамбени инжењеринг
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ7.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаЗа излазак на испит услов је положен предмет или додатни тест: Опасности за безбедност хранеОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање продубљених знања, вештина и ставова из области процене ризика у безбедности хране.
    Исходи учења (стечена знања)
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКонцепт анализе ризика са детаљним прегледом компоненти процене ризика. Управљање ризиком и Комуникација ризика. Основе математичких техника процене ризика уз коришћење метода вероватноће и софтвера @ risk. Разлике између пробабилистичких и детерминистичких модела, Основе токсиколошких појмова и принципа као и појмови QSQR и VFAR. Процена ризика и нормативно регулисања безбедности хране.
    Садржај практичне наставеА. Практична настава се реализује кроз тзв ”студије случаја” у оквиру којих ће студенти вршити процену ризика кроз следеће кораке: 1. Сакупљање значајних података за идентификацију опасности;2. Сакупљање значајних података за карактеризацију опасности; 3. Сакупљање значајних података за процену изложености; 4. Вршење карактеризације ризика. Б. Разматраће се технике и општи принципи узорковања.
    Литература
    1. Радовановић, Р., Рајковић, А. (2009): Управљање безбедношћу у процесима производње хране. Универзитетски уџбеник. Универзитет у Београду - Пољопривредни факултет
    2. Schaffner, D.W. (2008). Microbial Risk Analysis Of Foods. ASM Press, Washington DC, USA
    3. Luning P.A., Devlieghere, F., Verhé, R.. 2006. Safety in the agri-food chain. Wageningen Press, 684 p
    4. Vose D. 2000. Risk analysis; a quantitative guide. Wiley.418 p.;OECD Guidance document on Risk Communication for Chemical Risk Management
    5. OECD 2002, ENV/JM/MONO (2002) 18; Vose, D (1998). The application of quantitative risk assessment to microbial food safety. J Food Prot. 61(5):640-8
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    222
    Методе извођења наставеПредавања и вежбе у комбинацији са интерактивном наставом и самосталним радом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у различитом обиму. Oд метода интерактивне наставе користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит60
    Практична настава5Усмени испит
    Пројекти30
    Колоквијуми
    Семинари