Navigacija

M-PI-20-PRIZ - Procena rizika bezbednosti hrane

Specifikacija predmeta
Naziv Procena rizika bezbednosti hrane
Akronim M-PI-20-PRIZ
Studijski program Prehrambena tehnologija
Modul Prehrambeni inženjering
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 7.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Za izlazak na ispit uslov je položen predmet ili dodatni test: Opasnosti za bezbednost hrane Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Predmet treba da omogući studentu sticanje produbljenih znanja, veština i stavova iz oblasti procene rizika u bezbednosti hrane.
    Ishodi učenja (stečena znanja)
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Koncept analize rizika sa detaljnim pregledom komponenti procene rizika. Upravljanje rizikom i Komunikacija rizika. Osnove matematičkih tehnika procene rizika uz korišćenje metoda verovatnoće i softvera @ risk. Razlike između probabilističkih i determinističkih modela, Osnove toksikoloških pojmova i principa kao i pojmovi QSQR i VFAR. Procena rizika i normativno regulisanja bezbednosti hrane.
    Sadržaj praktične nastave A. Praktična nastava se realizuje kroz tzv ”studije slučaja” u okviru kojih će studenti vršiti procenu rizika kroz sledeće korake: 1. Sakupljanje značajnih podataka za identifikaciju opasnosti;2. Sakupljanje značajnih podataka za karakterizaciju opasnosti; 3. Sakupljanje značajnih podataka za procenu izloženosti; 4. Vršenje karakterizacije rizika. B. Razmatraće se tehnike i opšti principi uzorkovanja.
    Literatura
    1. Radovanović, R., Rajković, A. (2009): Upravljanje bezbednošću u procesima proizvodnje hrane. Univerzitetski udžbenik. Univerzitet u Beogradu - Poljoprivredni fakultet
    2. Schaffner, D.W. (2008). Microbial Risk Analysis Of Foods. ASM Press, Washington DC, USA
    3. Luning P.A., Devlieghere, F., Verhé, R.. 2006. Safety in the agri-food chain. Wageningen Press, 684 p
    4. Vose D. 2000. Risk analysis; a quantitative guide. Wiley.418 p.;OECD Guidance document on Risk Communication for Chemical Risk Management
    5. OECD 2002, ENV/JM/MONO (2002) 18; Vose, D (1998). The application of quantitative risk assessment to microbial food safety. J Food Prot. 61(5):640-8
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja i vežbe u kombinaciji sa interaktivnom nastavom i samostalnim radom će se primenjivati u svim nastavnim poglavljima predmeta u različitom obimu. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 60
    Praktična nastava 5 Usmeni ispit
    Projekti 30
    Kolokvijumi
    Seminari