Навигација

М-ПИ-20-МСАХ - Методе сензорне анализе хране

Спецификација предмета
НазивМетоде сензорне анализе хране
АкронимМ-ПИ-20-МСАХ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулПрехрамбени инжењеринг
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да се студенту омогући стицање теоријског и практичног знања у погледу обуке и увежбавања оцењивача за мерење интензитета појединих сензорних својстава хране, примене дескриптивних метода сензорне анализе у циљу дефинисања сензорног профила производа, као и примене сензорног тестирања потрошача, првенствено за потребе измена и развоја производа у прехрамбеној индустрији.
    Исходи учења (стечена знања)Студент би требало да буде оспособљен да: - организује обуку и увежбавање оцењивача за мерење интензитета појединих сензорних својстава производа; - организује сензорно испитивање производа применом појединих дескриптивних метода сензорне анализе; - организује сензорно тестирање потрошача; - обради, анализира и интерпретира резултате сензорног испитивања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУводни део; Сензорна својства хране (квалитативни и квантитативни аспект); Методе за директно испитивање разлика; Мерење интензитета сензорних својстава; Оцењивање магнитуде сензорног својства; Увежбавање оцењивача за мерење интензитета сензорних својстава; Дескриптивна анализа; Сензорно тестирање потрошача (Анализа пада оцене прихватљивости); Анализа, тумачење и интерпретација резултата.
    Садржај практичне наставеПрактична настава обухвата: - увежбавање студената за мерење интензитета сензорних својстава, - практично извођење дескриптивне сензорне анализе, - обраду, анализу и интерпретацију добијених резултата, - припрема сензорног тестирања потрошача. На крају реализације практичне наставе ради се колоквијум у циљу провере стеченог знања.
    Литература
    1. Томић, Н. (2021). Сензорна анализа хране. Уџбеник. Београд: Универзитет у Београду – Пољопривредни факултет.
    2. Томић, Н. (2016). Сензорна анализа хране. Практикум са теоријским основама. Београд: Универзитет у Београду – Пољопривредни факултет.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеНастава се реализује у типу интерактивног метода. Током вежбања и индивидуалног рада студената, наставник има улогу координатора свих активности од припреме узорака, преко увежбавања студената, до практичног извођења појединих метода. У наставу су укључени и сви видови консултација. Провера знања студената се остварује кроз активности током наставе, кроз решавање теста и током усменог испита.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит
    Практична настава5Усмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари