M-PI-20-MSAH - Metode senzorne analize hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metode senzorne analize hrane | |||
| Akronim | M-PI-20-MSAH | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Prehrambeni inženjering | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se studentu omogući sticanje teorijskog i praktičnog znanja u pogledu obuke i uvežbavanja ocenjivača za merenje intenziteta pojedinih senzornih svojstava hrane, primene deskriptivnih metoda senzorne analize u cilju definisanja senzornog profila proizvoda, kao i primene senzornog testiranja potrošača, prvenstveno za potrebe izmena i razvoja proizvoda u prehrambenoj industriji. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student bi trebalo da bude osposobljen da: - organizuje obuku i uvežbavanje ocenjivača za merenje intenziteta pojedinih senzornih svojstava proizvoda; - organizuje senzorno ispitivanje proizvoda primenom pojedinih deskriptivnih metoda senzorne analize; - organizuje senzorno testiranje potrošača; - obradi, analizira i interpretira rezultate senzornog ispitivanja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvodni deo; Senzorna svojstva hrane (kvalitativni i kvantitativni aspekt); Metode za direktno ispitivanje razlika; Merenje intenziteta senzornih svojstava; Ocenjivanje magnitude senzornog svojstva; Uvežbavanje ocenjivača za merenje intenziteta senzornih svojstava; Deskriptivna analiza; Senzorno testiranje potrošača (Analiza pada ocene prihvatljivosti); Analiza, tumačenje i interpretacija rezultata. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Praktična nastava obuhvata: - uvežbavanje studenata za merenje intenziteta senzornih svojstava, - praktično izvođenje deskriptivne senzorne analize, - obradu, analizu i interpretaciju dobijenih rezultata, - priprema senzornog testiranja potrošača. Na kraju realizacije praktične nastave radi se kolokvijum u cilju provere stečenog znanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava se realizuje u tipu interaktivnog metoda. Tokom vežbanja i individualnog rada studenata, nastavnik ima ulogu koordinatora svih aktivnosti od pripreme uzoraka, preko uvežbavanja studenata, do praktičnog izvođenja pojedinih metoda. U nastavu su uključeni i svi vidovi konsultacija. Provera znanja studenata se ostvaruje kroz aktivnosti tokom nastave, kroz rešavanje testa i tokom usmenog ispita. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 60 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||
