М-УЗ-20-ГИСП - ГИС у педологији
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | ГИС у педологији | |||
| Акроним | М-УЗ-20-ГИСП | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Управљање земљиштем и водама | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упозанавање студената са основама географских информационих система, моделима и типовима података у ГИС-у, начинима прикупљања геореференцираних података, светским базама података о земљиштима, начинима израде педолошких карата и дигиталним картирањем. Студент на крају модула треба да буде оспособљен за самостално коришћење ГИС -а у педологији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Упознавање и рад у ArcMap-y, прикупљање података, oрганизација педолошког картирања и израда педолошких карата применом ГИС-а. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у географске информационе системе, географија и геоморфологија земљишта, базе података о земљиштима, педолошко картирање, дигитално картирање, модели података у ГИС-у, дигитализација и геореференцирање, израда база података. | |||
| Садржај практичне наставе | Прикупљање података на терену, прикупљање података у припремној фази, рад са ГПС-ом, примена ArcMap-a у педологији, израда самосталног пројекта из области педологије. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||
