Навигација

М-УЗ-20-ГИСП - ГИС у педологији

Спецификација предмета
НазивГИС у педологији
АкронимМ-УЗ-20-ГИСП
Студијски програмПољопривреда
МодулУправљање земљиштем и водама
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпозанавање студената са основама географских информационих система, моделима и типовима података у ГИС-у, начинима прикупљања геореференцираних података, светским базама података о земљиштима, начинима израде педолошких карата и дигиталним картирањем. Студент на крају модула треба да буде оспособљен за самостално коришћење ГИС -а у педологији.
    Исходи учења (стечена знања)Упознавање и рад у ArcMap-y, прикупљање података, oрганизација педолошког картирања и израда педолошких карата применом ГИС-а.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод у географске информационе системе, географија и геоморфологија земљишта, базе података о земљиштима, педолошко картирање, дигитално картирање, модели података у ГИС-у, дигитализација и геореференцирање, израда база података.
    Садржај практичне наставеПрикупљање података на терену, прикупљање података у припремној фази, рад са ГПС-ом, примена ArcMap-a у педологији, израда самосталног пројекта из области педологије.
    Литература
    1. IUSS Working Group WRB (2015). World Reference Base for Soil Resources 2014, update 2015. International soil classification system for naming soils and creating legends for soil maps. World Soil Resources Reports No. 106. FAO, Romе.
    2. FAO (2006). Guidelines for soil description, fourth edition, Rome.
    3. ESRI (2006). ArcGIS 9. Using ArcGIS Desktop. GIS by ESRI
    4. Dobos, E., Carré, F., Hengl, T., Reuter, H.I., Tóth, G. (2006). Digital Soil Mapping as a support to production of functional maps. Office for Official Publications of the European Communities, Luxemburg
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40