М-УЗ-20-ГИСП - ГИС у педологији
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | ГИС у педологији | |||
Акроним | М-УЗ-20-ГИСП | |||
Студијски програм | Пољопривреда | |||
Модул | Управљање земљиштем и водама | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упозанавање студената са основама географских информационих система, моделима и типовима података у ГИС-у, начинима прикупљања геореференцираних података, светским базама података о земљиштима, начинима израде педолошких карата и дигиталним картирањем. Студент на крају модула треба да буде оспособљен за самостално коришћење ГИС -а у педологији. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Упознавање и рад у ArcMap-y, прикупљање података, oрганизација педолошког картирања и израда педолошких карата применом ГИС-а. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод у географске информационе системе, географија и геоморфологија земљишта, базе података о земљиштима, педолошко картирање, дигитално картирање, модели података у ГИС-у, дигитализација и геореференцирање, израда база података. | |||
Садржај практичне наставе | Прикупљање података на терену, прикупљање података у припремној фази, рад са ГПС-ом, примена ArcMap-a у педологији, израда самосталног пројекта из области педологије. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |