M-UZ-20-GISP - GIS u pedologiji
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | GIS u pedologiji | |||
| Akronim | M-UZ-20-GISP | |||
| Studijski program | Poljoprivreda | |||
| Modul | Upravljanje zemljištem i vodama | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upozanavanje studenata sa osnovama geografskih informacionih sistema, modelima i tipovima podataka u GIS-u, načinima prikupljanja georeferenciranih podataka, svetskim bazama podataka o zemljištima, načinima izrade pedoloških karata i digitalnim kartiranjem. Student na kraju modula treba da bude osposobljen za samostalno korišćenje GIS -a u pedologiji. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Upoznavanje i rad u ArcMap-y, prikupljanje podataka, organizacija pedološkog kartiranja i izrada pedoloških karata primenom GIS-a. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod u geografske informacione sisteme, geografija i geomorfologija zemljišta, baze podataka o zemljištima, pedološko kartiranje, digitalno kartiranje, modeli podataka u GIS-u, digitalizacija i georeferenciranje, izrada baza podataka. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Prikupljanje podataka na terenu, prikupljanje podataka u pripremnoj fazi, rad sa GPS-om, primena ArcMap-a u pedologiji, izrada samostalnog projekta iz oblasti pedologije. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
