М-ФМ-20-ИБШ - Интеракције биљака и штеточина
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Интеракције биљака и штеточина | |||
| Акроним | М-ФМ-20-ИБШ | |||
| Студијски програм | Фитомедицина | |||
| Модул | Фитомедицина | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Без услова | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студентима омогући: а) стицање знања о специфичностима односа биљка-штеточина; начинима на које штеточине проналазе биљку домаћина; механизмима одбране биљака, као и о реакцијама биљке на напад штеточине тј. променама до којих долази у грађи и физиологији биљке директно услед исхране шточина или стреса ког исхрана изазива. Б) стицање знања о тритрофичким односима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Од студента се очекује да покаже разумевање односа биљка – штеточина и разумевање специфичности тих односа (монофагне, олигофагне, полифагне штеточине). Познавање могућих последица које исхрана фитофагних организама оставља на грађу и физиологију биљке. Резумевање значаја тритрофичких односа и механизама који омугућавају овакве односе. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Ко-еволуционе интеракције између фитофагних организама и њихових биљака домаћина/ хранитељки. Трофички односи између фитофагних организама и њихових биљака домаћина/ хранитељки. Тритрофички односи и корист по биљке. Морфолошке, биохемијске и физиолошке промене које фитофагни организми индукују у својим биљкама домаћинима. Механизми одбране биљака против фитофагних организама. | |||
| Садржај практичне наставе | Олфактометар : 1) фитофагни инсекти - проналажење здравих биљака помоћу чула мириса, проналажење нападнутих или болесних биљака помоћу чула мириса 2) зоофагни инсекти – проналажење биљака нападнутих неким фитофагним инсектом Тестови избора хране – choice, no choice тестови са инсектима, нематодама и грињама | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у различитом обиму. Факултативна израда једног семинарског рада. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 10 | |||
