Навигација

М-МА-20-ОКПР - Оптимално коришћење природних ресурса

Спецификација предмета
НазивОптимално коришћење природних ресурса
АкронимМ-МА-20-ОКПР
Студијски програмАгроекономија
МодулМенаџмент у агробизнису
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаДа студент спозна стварност оптималног коришћења расположивих природних ресурса и факторе који га одређују. Да истражује сложене и специфичне проблеме управљања и коришћења природних ресурса и на основу усвојених и систематизованих практичних знања оптимално газдује расположивим природним ресурсима.
      Исходи учења (стечена знања)Предмет треба да омогући студенту стицање: а) знања о активностима и ограничењима оптималног коришћења и управљања природним ресурсима; б) вештина израде модела оптималног коришћења и одрживог управљања природним ресурсима; в) способност инплементације модела оптималног коришћења природних ресурса и животне средине.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЕкономски и еколошки значај природних ресурса; Концепт одрживог развоја; Економија обновљивих ресурса и система;Приступ економији природног капитала; Развој финансијске структуре и извора финансирања заштите природних ресурса; Елементи система вредности располагања и коришћења вода; Технолошке основе, цене услуга и накнаде у водопривреди.
      Садржај практичне наставеИзлагање и дскусија семинарских радова студената на конкретним темама из области а) анализе добрих и лоших пракси; б) студије случајева конфликата интереса везаних за оптимално коришћење природних ресурса; в) понашања и одговорности менаџера у компанијама које се баве експлоатацијом природних ресурса.
      Литература
      1. Пешић Р. (2021): Економика животне средине и природних ресурса, Универзитет у Београду Пољопривредни факултет, Завод за уџбенике, Београд.
      2. Џонатан Х. (2009): Економика животне средине и природних ресурса, Датастатус, Београд.
      3. Милановић Р. М. (2009): Економија природних ресурса, Мегатренд Универзитет, Београд.
      4. Бајчетић М. (2010): Систем вредности водопривреде, Прометеј, Нови Сад.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      32
      Методе извођења наставеПредавања: Еx catedra излагања и интерактивна комуникација са студенатима ради провере усвојеног знања. Вежбе: Интерактивна комуникација студената са асистентом и међусобно, израда семинарских радова и задатака на задату тему.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари50