M-MA-20-OKPR - Optimalno korišćenje prirodnih resursa
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Optimalno korišćenje prirodnih resursa | |||
Akronim | M-MA-20-OKPR | |||
Studijski program | Agroekonomija | |||
Modul | Menadžment u agrobiznisu | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Da student spozna stvarnost optimalnog korišćenja raspoloživih prirodnih resursa i faktore koji ga određuju. Da istražuje složene i specifične probleme upravljanja i korišćenja prirodnih resursa i na osnovu usvojenih i sistematizovanih praktičnih znanja optimalno gazduje raspoloživim prirodnim resursima. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Predmet treba da omogući studentu sticanje: a) znanja o aktivnostima i ograničenjima optimalnog korišćenja i upravljanja prirodnim resursima; b) veština izrade modela optimalnog korišćenja i održivog upravljanja prirodnim resursima; v) sposobnost inplementacije modela optimalnog korišćenja prirodnih resursa i životne sredine. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Ekonomski i ekološki značaj prirodnih resursa; Koncept održivog razvoja; Ekonomija obnovljivih resursa i sistema;Pristup ekonomiji prirodnog kapitala; Razvoj finansijske strukture i izvora finansiranja zaštite prirodnih resursa; Elementi sistema vrednosti raspolaganja i korišćenja voda; Tehnološke osnove, cene usluga i naknade u vodoprivredi. | |||
Sadržaj praktične nastave | Izlaganje i dskusija seminarskih radova studenata na konkretnim temama iz oblasti a) analize dobrih i loših praksi; b) studije slučajeva konflikata interesa vezanih za optimalno korišćenje prirodnih resursa; v) ponašanja i odgovornosti menadžera u kompanijama koje se bave eksploatacijom prirodnih resursa. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja: Ex catedra izlaganja i interaktivna komunikacija sa studenatima radi provere usvojenog znanja. Vežbe: Interaktivna komunikacija studenata sa asistentom i međusobno, izrada seminarskih radova i zadataka na zadatu temu. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 50 |