Навигација

М-УФ-20-УНИ - Увод у научно-истраживачки рад

Спецификација предмета
НазивУвод у научно-истраживачки рад
АкронимМ-УФ-20-УНИ
Студијски програмАгроекономија
МодулУправљање финансијама и пословање у агробизнису
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ7.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаДа упозна студенте са процесом научноистраживачког рада, његовим врстама, фазама и специфичностима, а ради припрeме студентата за самостално прикупљање „грађе“, обраду и писање завршног рада, као и за писање, презентовање и објављивање научно-стучних радова у домаћим и иностраним публикацијама.
      Исходи учења (стечена знања)Потпуна оспособљеност студената за правилно конципирање и вођење процеса научноистраживачког рада.Способност за излагање идеја и резултата истраживачког процеса на начин прихватљив за професионалну комуникацију и публиковање у научној периодици.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеВрсте научних радова: прегледни, истраживачки, полемички. Фазе научног истраживања: Постављање истраживачког питања (хипотеза), Одређивање структуре рада, Oсновни методи научног истраживања. Дефинисање проблема (јединице посматрања); Теренски рад-анкете;непосредно посматрање; разговори; Текстуална интерпретација резултата; Стилско и техничко уређење и завршна фаза припреме рада.
      Садржај практичне наставеСваки студент је дужан да један урађени семинарски рад, из било ког од предмета са овог мастер курса, презентује наставницима и осталим студентима у смислу анализе самосталности истраживања, испуњености принципа ваљаног научног рада и поштовања форме доброг академског писања
      Литература
      1. Hilary G. D. (2010): Science Research Writing for Non-Native Speakers of English Imperial College Press, London
      2. Day R., Gastel B. (2006): How to Write and Publish a Scientific Paper (6th ed.) Greenwood Press, California
      3. Filipovic M. (2004): Uvod u metodologiju naučnog rada, Svjetlost, Sarajevo
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      303
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава, предавања и дискусије, примери добре и лоше праксе, презнтација самосталних радова студената, практична припрема рада за јавну презнтацију и публиковање.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит
      Практична настава30Усмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари