О-МХ-20-ИМА - Индустријски микроорганизми у храни анималног порекла
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Индустријски микроорганизми у храни анималног порекла | |||
Акроним | О-МХ-20-ИМА | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Микробиологија хране | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања основних група микроорганизама значајних за индустријску производњу хране анималног порекла: бактерија млечне киселине, сирћетних бактерија, квасаца и гљиве. Појам и значај стартер култура; критеријуми за избор стартер култура; улога стартер култура у ферментацији производа анималног порекла. | |||
Исходи учења (стечена знања) | На крају курса студент треба да: опише и објасни карактеристике основних група индустријских микроорганизама; објасни како физички, хемијски и еколошки фактори утичу на активност стартер култура; дефинише улогу стартер култура у ферментационим и трансформационим процесима током производње хране анималног порекла. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод: Појам, значај и активност индустријских микроорганизама: бактерије млечне киселине, сирћетне бактерије, квасци и гљиве; Карактеристике стартер култура; критеријуми селекције; стартер културе у ферментацији млечних производа, производа од меса и рибе; Улога стартер култура у биoхемијским трансформацијама; Улога и значај допунских култура. | |||
Садржај практичне наставе | Теоријску наставу прати извођење практичних лабораторијских вежби у наведеним областима: методе морфолошке и биохемијске карактеризације бактерија млечне киселине, методе морфолошке и биохемијске карактеризације квасаца, методе морфолошке и биохемијске карактеризације гљива, методе детекције стартер култура у ферментисаним млечним производима, сиру и ферментисаним кобасицама. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 0 | 2 | ||
Методе извођења наставе | Настава ће се изводити кроз класична предавања и лабораторијске вежбе, као и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 15 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | 40 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |